تهران ۱۹.۸۴° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶

اعلام آمادگی ایران برای پیشبرد تعاملات گمرکی با پاکستان

حسن درویش وند» سرکنسول ایران در کویته مرکز ایالت بلوچستان طی بازدید از شهر بندری گوادر با مسوولان دولتی، انتظامی و اعضای اتاق بازرگانی گوادر دیدار کرد.
کد خبر: ۵۸۶۹۱

اعلام آمادگی ایران برای پیشبرد تعاملات گمرکی با پاکستان

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ در آستانه افتتاح طرح انتقال برق از جمهوری اسلامی ایران به بندر «گوادر» پاکستان، سرکنسول ایران در «کویته» آمادگی تهران برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه گمرکات و فعال سازی بازارچه‌های مشترک مرزی را اعلام کرد.

«حسن درویش وند» سرکنسول ایران در کویته مرکز ایالت بلوچستان طی بازدید از شهر بندری گوادر با مسوولان دولتی، انتظامی و اعضای اتاق بازرگانی گوادر دیدار کرد.

سفر سرکنسول کشورمان به بندر گوادر در آستانه افتتاح طرح جدید انتقال برق از ایران به بندر گوادر صورت گرفت که قرار است طی روزهای آینده با حضور نخست وزیر پاکستان برگزار شود.

درویش وند علاوه بر دیدار با مسوولان پاکستانی، از پروژه برق بندر گوادر و تاسیسات دریایی این منطقه بازدید کرد.

وی با اشاره به مرزهای زمینی و دریایی دو کشور همسایه ایران و پاکستان بر اهمیت توسعه تعاملات میان جامعه بازرگانی دو کشور در شهرهای بندری و بهره‌برداری از توانمندی‌های متقابل در حوزه دریا با هدف کمک به تقویت تجارت دوجانبه تاکید کرد.

سرکنسول ایران در کویته همچنین با رییس و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع گوادر دیدار و طرفین آخرین تحولات مرتبط با توسعه مرزها، مسائل حمل و نقل، فعال سازی بازارچه‌های مشترک مرزی و روان سازی تجارت دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بازرگانان شهر گوادر در این جلسه خواستار رفع مشکلات گمرکی در مرز ریمدان و تسهیل در رفت و آمد کامیون‌های باری میان دو کشور شدند.

در چهارم بهمن امسال، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان طی دیدار با همتای پاکستانی خود در حاشیه اجلاس وزرای سازمان همکاری اقتصادی در تاشکند از راه‌اندازی قریب‌‎الوقوع یک بازارچه مرزی جدید بین ایران و پاکستان خبر داد.

در جریان دهمین اجلاس کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان نیز که دیماه امسال در کویته برگزار شد، توافقات خوبی در حوزه تسهیل مراودات تجاری، حمل و نقل به ویژه تسریع فعال سازی بازارچه‌های مرزی و سازوکار تهاتر بین دوهمسایه صورت گرفت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز