تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۶.۹۹°

۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
لاوروف:

یک کشور نمی تواند آینده جهان را تعیین کند

سرگئی لاوروف در مقاله ای که در روزنامه روسی روسیسکایا گازتا به چاپ رسید اعلام کرد تلاش ها برای تحریف تاریخ جنگ جهانی دوم بسیاری از ملت ها را آزرده خاطر و اصول اساسی نظم جهانی را تضعیف خواهد کرد.
کد خبر: ۶۲۵
اخبار معاصر: وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد قدرت های جهان به منظور جلوگیری از تکرار اشتباهات نباید تجربیات گذشته را فراموش کنند.

لاوروف تاکید کرد: آینده جهان نمی تواند با یک کشور یا گروه کوچکی از کشورها تعیین شود و بی توجهی به تجربیات گذشته، تکرار وقایعی همچون گلوله باران یوگسلاوی، اشغال عراق، بحران لیبی و جنگ داخلی در اوکراین را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود:  چین و روسیه که در جنگ جهانی دوم پیروز شدند و از جمله کشورهای دخیل در تاسیس سازمان ملل بودند و اکنون از اعضای شورای امنیت هستند باید در شکل گیری نظم جهانی چند قطبی نقشی فعال ایفا کنند.

وی همچنین اضافه کرد: همکاری چین و روسیه برای حفظ ثبات در منطقه و جهان بسیار حائز اهمیت است و دو کشور با این مسئله که یک کشور با توسل به زور، اعمال تحریم های یکجانبه و در پیش گرفتن رویکردی دوگانه ، قوانین را بر دیگر کشورهای مستقل دیکته کند قاطعانه مخالفند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، عملیات نظامی ناتو به رهبری آمریکا که سال 1999 علیه جمهوری فدرال یوگسلاوی و بدون موافقت شورای امنیت سازمان ملل انجام شد هزاران قربانی در میان غیرنظامیان برجا گذاشت و به فروپاشی این کشور حوزه بالکان منجر شد.

تهاجم نظامی آمریکا به عراق در سال 2003 نیز یک دهه جنگ و خونریزی را به دنبال داشت ، این کشور را به زانو در آورد و در نهایت به شکل گیری گروه تکفیری صهیونیستی داعش منجر شد که اکنون کل منطقه را تهدید می کند.

در نهایت اینکه آمریکایی ها از براندازی قدرت های مشروع در کشورهای سراسر جهان که لیبی و اوکراین از جمله آنها بودند حمایت گسترده کردند و این مسئله موجب شد تا اوضاع این کشورها از کنترل خارج شود و بی ثباتی سیاسی و جنگ های داخلی را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز