تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸

وزیر حقوق بشر پاکستان: با ایران در رد فشار مدعیان حقوق بشر همسو هستیم

سید محمد علی حسینی گفت: مسوولان ایران مشتاق به تقویت همکاری‌های مشترک با پاکستان در مقوله حقوق بشر هستند.
کد خبر: ۶۲۵۰۴

وزیر حقوق بشر پاکستان: با ایران در رد فشار مدعیان حقوق بشر همسو هستیم

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ وزیر امور حقوق بشر پاکستان با تمجید از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران برای تقویت روابط دوجانبه، گفت: تهران و اسلام‌آباد حامی یکدیگر در مجامع بین‌المللی و همسو در رد فشار مدعیان حقوق بشر هستند.

 ریاض حسین پیرزاده روز چهارشنبه طی مصاحبه با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد اظهار داشت: تعاملات نزدیک در جهان اسلام به ویژه بازیگران مهم منطقه کمک می‌کند که بتوانیم کارهای بیشتری را برای بهبود حقوق بشری انجام دهیم.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری‌های دوجانبه ایران و پاکستان در مجامع منطقه‌ای و بین المللی پیرامون امور حقوق بشری، افزود: خوشبختانه امروز وضعیت در کشورهای ما و دیگر کشورهای اسلامی به مراتب بهتر از کشورهای مدعی مدافع حقوق بشر است.

پیرزاده گفت که ایران همواره از پاکستان در مجامع منطقه‌ای و بین المللی حمایت کرده و ما نیز مفتخر به پشتیبانی از کشور دوست و برادر ایران هستیم و معتقدیم که تنها با همکاری با جمهوری اسلامی ایران می‌توانیم به اهداف مشترک برسیم که یکی از آن بهبود کیفیت زندگی مرزنشینان در ایالت بلوچستان است.

وی افزود: امروز شاهد افزایش تهاجم رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و نقض گسترده حقوق بشر هستیم. ایران و پاکستان در کنار هم مدافع حقوق فلسطین و مردم کشمیر هستند و امیدوارم با بهبود تعاملات در جهان اسلام روند حمایت ما از ملت‌های مظلوم تقویت شود.

وزیر امور حقوق بشر پاکستان احیای روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان را مایه قوت قلب ملت‌های منطقه دانست و افزود: ما شاهد تحولات مشابه در خاورمیانه از جمله سوریه هستیم.

وی تاکید کرد: کشورهای منطقه از جمله ایران و پاکستان قادر به پیشبرد اهداف حقوق بشر براساس اصول اسلامی هستند و هیچ نیازی به دیکته و فشارهای خارجی ندارند.

براساس این گزارش، ریاض حسین پیرزاده همچنین طی دیدار امروز با سفیر ایران در پاکستان اظهار داشت: ایران و پاکستان دو کشور برادر با روابط دیرینه سیاسی و اقتصادی هستند که ریشه در پیوندهای محکم مذهبی و فرهنگی دارند.
وی افزود: پاکستان در روابط خود با کشورهای همسایه آسیب های زیادی دیده است، زیرا این منطقه دهه هاست عرصه سیاست بین المللی بوده است. ما بر این باوریم که وضعیت حقوق بشر در پاکستان و سایر کشورهای مسلمان بسیار بهتر از کشورهایی است که به اصطلاح مدافع حقوق بشر هستند.

سفیر ایران در اسلام آباد نیز در این نشست وزیر حقوق بشر پاکستان را از رشد قابل توجه در همکاری‌های دوجانبه به ویژه در حوزه‌های سیاسی، تجاری، مرزی، امنیتی و نظامی مطلع ساخت و افزود: خوشبختانه حجم تجارت دوجانبه از ۲ میلیارد دلار عبور کرده است.

سید محمد علی حسینی گفت: مسوولان ایران مشتاق به تقویت همکاری‌های مشترک با پاکستان در مقوله حقوق بشر هستند.

وی از وزیر حقوق بشر پاکستان برای سفر رسمی به ایران دعوت کرد که با استقبال طرف پاکستانی همراه بود.

حسینی افزود: ایران و پاکستان طی سال‌های اخیر دستاوردهای خوبی برای غلبه بر برخی مشکلات داشته‌اند. حجم تجارت دوجانبه بالای ۲ میلیارد شده و صادرات برق ایران به پاکستان نیز دوبرابر شده و به زودی شاهد افتتاح رسمی بازارچه مرزی پیشین-مند با حضور مسوولان بلندپایه دو کشور خواهیم بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز