تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲

لاوروف: آمریکا وضعیت یک میانجی صادق بین‌المللی را از دست داده است

کمیته چهارجانبه خاورمیانه متشکل از روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل به دلیل تصمیمات آمریکا سقوط کرده است و رویدادهای اخیر در خاورمیانه باعث افزایش تنش شده و سطح بسیار خطرناکی رسیده است.
کد خبر: ۶۲۸۹۷

لاوروف: آمریکا وضعیت یک میانجی صادق بین‌المللی را از دست داده است

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا؛ وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا مدت‌هاست وضعیت خود را که برای یک میانجی صادق بین‌المللی ضروری است، از دست داده است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز سه‌شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک گفت که آمریکا مدت‌هاست وضعیت خود را که برای یک میانجی صادق بین‌المللی ضروری است، از دست داده است؛ به‌ویژه پس از تصمیم‌های معروف دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که مستقیماً با تصمیم‌های امنیت سازمان ملل در تضاد است و توسط دولت بایدن لغو نشدند.

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف افزود: واشنگتن ادعا می‌کند که تنها حامی روند حل و فصل در خاورمیانه است و از این واقعیت خجالت نمی‌کشد. وضعیت بی‌طرفی میانجی بین‌المللی را از دست داده و به جای کمک به بازگرداندن افق سیاسی، به همراه اتحادیه اروپا، تلاش‌های مخربی برای جایگزینی دنیای واقعی با برخی اقدامات اقتصادی نیمه‌تمام و دور زدن راه حل عادلانه مسئله فلسطین انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: کمیته چهارجانبه خاورمیانه متشکل از روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل به دلیل تصمیمات آمریکا سقوط کرده است و رویدادهای اخیر در خاورمیانه باعث افزایش تنش شده و سطح بسیار خطرناکی رسیده است.

لاوروف همچنین گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به طور آشکار در مورد اوکراین گمانه زنی می‌کنند. غرب همواره سعی دارد از طریق این تهدید که کشورهای در حال توسعه را به سمت خود جلب می‌کند و در نتیجه توجه آنها را از مشکلات خاورمیانه و سایر مناطق جنوبی کره زمین منحرف می‌کند، باج‌خواهی کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز