تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴

دیدار امیرعبداللهیان با همتای لبنانی خود

درباره توافق اخیر ایران و عربستان، شرایط فلسطین، تحولات اوکراین، افعانستان سودان و لیبی با همتای لبنانی خود گفت‌وگو کردم.
کد خبر: ۶۳۰۲۰


به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی خود، گفت: در نشست امروز درباره مسائل دوجانبه و وضعیت داخلی لبنان و موقعیت مهم منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کردیم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران جز خیر برای لبنان نمی‌خواهد، گفت: مقامات و احزاب سیاسی لبنان از توانمندی و شایستگی لازم برای اتفاق نظر در انتخاب رئیس جمهور برخوردارند.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه توافق و انتخاب بین تمام گروه‌های لبنانی حمایت می‌کند و همه طرف‌های خارجی را هم دعوت می‌کند بدون دخالت در امور لبنان به این انتخاب احترام بگذارند.

وزیر امورخارجه با بیان اینکه درباره همکاری‌های همه‌جانبه ایران و لبنان گفت‌وگو کردیم، گفت: در دیدار با همتای لبنانی خود بر آمادگی ایران برای تقویت هرچه بیشتر مناسبات اقتصادی، تجاری، گردشگری را مورد تأکید قرار دادیم.

وی افزود: همچنین درباره توافق اخیر ایران و عربستان، شرایط فلسطین، تحولات اوکراین، افعانستان سودان و لیبی با همتای لبنانی خود گفت‌وگو کردم.

امیرعبداللهیان گفت: روز جمعه کنفرانس مطبوعاتی در محل سفارت ایران برگزار و جزئیات بیشتری اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز