تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

بهره برداری از ۸۷ هزار میلیارد ریال پروژه برق منطقه‌ای خوزستان توسط رییس‌جمهور

آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح پنجشنبه همراه با اعضای هیات دولت از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد.
کد خبر: ۶۳۰۲۵

بهره برداری از ۸۷ هزار میلیارد ریال پروژه برق منطقه‌ای خوزستان توسط رییس‌جمهور

به گزارس معاصر به نقل از ایرنا؛ با حضور رییس‌جمهور در نیروگاه دوکوهه اندیمشک، ۸۷ هزار میلیارد ریال پروژه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به بهره برداری رسید.

به گزارش پنجشنبه ایرنا ، با دستور رئیس جمهور ۲۷ پروژه برق منطقه ای خوزستان به ظرفیت ۲ هزارو ۳۸۹ مگاولت آمپر در بخش پست، ۱۲۸ کیلومتر مدار خطوط انتقال برق، ۲۵ مگاوات ظرفیت نیروگاه DG و ۴.۸ مگاوار بانک خازنی به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس در پست برق سبزآب اندیمشک و نیروگاه میانرود افتتاح شدند.

بر این اساس از جمله این پروژه‌ها می‌توان به فاز اول سه پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت GIS کارون، خزامی و کیانشهر یک ( مقاوم در برابر آلودگی و گرد و غبار ) و توسعه پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت گلستان در اهواز، فاز اول پست ۲۳۰ به ۱۳۲ و ۳۳ کیلوولت سبزآب اندیمشک و خطوط ۲ مداره ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه دوکوهه اندیمشک اشاره کرد.

توسعه پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت ذوالفقاری و شهرک صنعتی در آبادان، توسعه پست ۲۳۰ به ۱۳۲ کیلوولت هفت‌تپه اصلی و آهودشت در شوش، توسعه پست ۴۰۰ کیلوولت نیروگاه خرمشهر و احداث نیروگاه ۲۵ مگاواتی میانرود و توسعه پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت مدرس در دزفول نیز دیگر پروژه‌های افزایش ظرفیت زیرساخت‌های برق در خوزستان بوده که به افتتاح رسید.

بهینه‌سازی و نوسازی پست‌ها و خطوط انتقال و فوق توزیع درشبکه برق استان از جمله شوشتر، میانرود، میانکوه، عبدالخان و مارون از دیگر پروژه‌های هستند که با دستور رئیس‌جمهور به افتتاح رسیده است.

احداث پست ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلو ولت آرنا در اهواز با هدف افزایش قابلیت اطمینان تامین برق فولاد خوزستان و پست ۲۳۰ به ۳۳ کیلوولت پازنان در بهبهان برای تامین برق پروژه NGL۹۰۰ شرکت مناطق نفتخیز جنوب نیز از جمله پروژهایی است که برای تامین برق بخش صنعتی به افتتاح رسیده است.

ساختمان مرکزی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ( ساختمان امام رضا (ع) در اهواز نیز در این مراسم به افتتاح رسید.

آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح پنجشنبه همراه با اعضای هیات دولت از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه صبح پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه دزفول از سوی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

تعدادی از نخبگان استان خوزستان و سران عشایر برای استقبال از رئیس جمهور حضور داشتند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز