تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

سردر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران رونمایی شد

سردر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران عصر سه شنبه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس دانشگاه تهران رونمایی شد.
کد خبر: ۶۳۴۱۳

سردر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران رونمایی شد

 

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا,طرح سردر دانشکده مدیریت، با الهام از معماری بنای اصلی دانشکده و همچنین سردر دانشگاه تهران شکل گرفته و طرحی به ظاهر ساده و در عین حال دارای ظرافت و پیچیدگی‌های خاص خود است.

سردر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، بنایی متشکل از چهار قاب و نمادی از چهار کارکرد اصلی مدیریت است و در قاب چهارم به طره‌ای متصل می‌شود که با اوج‌گیری خود نمادی از رشد و تعالی جامعه است و پرتوافکنی به دور دست‌ها؛ و جالب‌تر این‌ که بدانیم این قاب‌های به ظاهر جدا، در پایه به هم متصل بوده و برآیند آن‌ها امکان اوج‌گیری و چنین حرکت روبه بالایی را به کلیت بنا می‌دهد.

آب‌نمای تعبیه شده در زیر قاب‌ها در امتداد سه آب‌نمای دیگر موجود در معماری اولیه طوری طراحی شده که در همراهی با سه آب‌نمای دیگر جریانی از حرکت و سیالیت را در سراسر دانشکده تداعی کند و این موضوع با انعکاس نور از لابلای قاب‌ها به داخل آب جلوه بیشتری به خود می‌گیرد.

از یک منظر دیگر و خصوصاً با نگاه از داخل به بیرون، سردر از سه طاق متوالی که تداعی‌کننده مهارت‌های سه‌گانه مدیریت است تشکیل شده است.

سردر طراحی شده برای دانشکده مدیریت دانشگاه تهران حامل پیام و معنای خاص برای مخاطبان خود است. این اثر باشکوه برای مخاطبان این مجموعه و به‌ویژه اساتید، دانشجویان و کارکنان الهام‌بخش است و باعث ارتقای روحیه کاری، اعتماد به نفس، رضایت شغلی و تعهد سازمانی در بین آن‌ها خواهد شد.

حمایت مالی احداث سردر این دانشکده از سوی بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد صورت گرفته است. سردر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با این نگاه طراحی شده که باعث دمیدن روح زندگی و شادابی بیشتر در کالبد این مجموعه و این منطقه مهّم و پرتردد شهری شود و در ایجاد تصویر ذهنی و هویت‌بخشی به دانشکدگان مدیریت کمک کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین رونمایی از سردر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران پرچمدار و علمدار ترویج علم و فرهنگ ایران و نیز به عنوان نماد و نمود آموزش عالی کشور در این زمینه پیشتاز است.

محمدی علی زلفی گل افزود: سعی ما بر این است که عرصه را برای خیرین بازکنیم که بتوانند نقش ایفا کنند.

وی گفت: فرهنگ و زبان فارسی و ملی ما و همچنین تمدن ملی و معماری ایرانی اسلامی باید ترویج پیدا کند. اولین راه آن این است که در کلاسهای آموزشی استادان معماری و شهرسازی ما به این مورد توجه کنند و در ترویج فرهنگ نقش داشته باشند و سعی‌کنند که باور دانشجویان عزیز را به سمت سوق دهند که ایرانی می‌تواند در عرصه های مختلف علمی فناوری تکنولوژی سرآمد باشد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز