تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
بولتون:

رهبران جهان، ترامپ را «احمقی خنده‌رو» می‌دانند

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا، با رد ادعای اخیر ترامپ مبنی بر توانایی وی در جلوگیری از حمله روسیه به اوکراین، مدعی شده است که رهبران سایر کشورها رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده را «احمقی خنده‌رو» می‌دانند.
کد خبر: ۶۴۴۳۶

به گزارش معاصر به نقل از بیزینس اینسایدر، «جان بولتون»، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، روز گذشته –سه‌شنبه- با رد گفته‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده، مبنی بر اینکه او می‌توانست از حمله «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه، به اوکراین جلوگیری کند؛ اظهار داشت که رهبران خارجی، ترامپ را «احمقی خنده‌رو» می‌دانند.

بولتون در ادامه افزود: «ترامپ فکر می‌کند رهبران خارجی، علی‌الخصوص دشمنان (امریکا)، او را خیلی قبول دارند؛ ولی حقیقت این است که دقیقاً نقطه مقابل این دیدگاه صحت دارد».

وی همچنین خاطرنشان کرد: «اگر ترامپ برای دور دوم به ریاست‌جمهوری می‌رسید به عقیده من به دنبال خروج (آمریکا) از ناتو بود، پوتین هم صبر می‌کرد تا ترامپ از ناتو خارج شود (و بعد به اوکراین حمله کند)؛ حتی در صورت عدم خروج آمریکا از ناتو تضعیف این پیمان (از سوی ترامپ) پیروزی را برای روسیه بسیار آسان‌تر می‌کرد».

بلتون که برای مدتی مشاور امنیت ملی در دولت ترامپ بوده است؛ پس از خارج شدن از دولت وی، به یکی از «بزرگ‌ترین منتقدان» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا بدل شده است.  

 

مترجم: اردوان ملک‌پور

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز