تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲

معاون استاندار البرز: تشکیل اتاق فکر شورای اسلامی شهرستان کرج

تشکیل اتاق فکر شورای اسلامی شهرستان کرج بمنظور بررسی مسائل اولویت دار شهرستان و شهرهای پیرامونی باید در دستور کار قرار بگیرد.
کد خبر: ۶۵۸۰۹

به گزارش معاصر؛ معاون استاندار و سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهرستان عصاره‌ای از منتخبین مردم بشمار می روند، تشکیل اتاق فکر این شورا در شهرستان کرج را به منظور مطالبه گری مسائل اولویت دار شهرها ضروری دانست.

کاوه حدادپور روز چهارشنبه ۱۷ خرداد در جلسه رسمی شورای اسلامی شهرستان کرج که به میزبانی و با حضور مهاجری رییس شورای اسلامی شهرستان کرج و اعضای شوراهای شهرهای اقماری کرج در محل ساختمان این شورا برگزار شد، ضمن بررسی مسائل و مشکلات شهرهای شهرستان کرج اظهار کرد: قانون واضح و مشخص در حوزه شورای شهرستان تکالیف را مشخص نموده است اما اینکه مردم نسبت به وظایف شوراهای شهرستان آگاهی و اطلاعات کافی ندارد یکی از نقاط ضعف است امروز آنقدر که در فرایند انتخاب شهردار و اعضای شوراهای اسلامی شهرها مردم شناخت دارند در حوزه شوراهای شهرستانی این موضوع مغفول مانده است و این روند کار را سخت می کند زیر مردم از شوراهای شهرستان مطالباتی دارند که در حیطه اختیارات این حوزه نیست.

حدادپور با اشاره به نقش شوراهای شهرستان در تقویت و ایجاد بسترهای توسعه شهرستان گفت: مسائل مربوط به شوراها باید با افق دید کلان تری مورد توجه قرار بگیرد و برای توسعه ساختاری شهرستان تصمیم گیری و تصمیم سازی شود چرا که مسئولان شهری خود بطور مستقیم متولی پیگیری مسائل اولویت دار شهری هستند و وظایف شورای شهرستان وسیع تر از موضوعات محدود به مدیریت بارش و سیلاب و.. است.

تشکیل اتاق فکر شورای اسلامی شهرستان کرج

معاون استاندار همچنین در ادامه با بیان اینکه اعضای شوراهای اسلامی شهرستان عصاره ای از منتخبین مردم دراین نهاد هستند، گفت: تشکیل اتاق فکر شورای اسلامی شهرستان کرج بمنظور بررسی مسائل اولویت دار شهرستان و شهرهای پیرامونی باید در دستور کار قرار بگیرد.

حدادپور ادامه داد: عمده مسائل طرح شده از سوی اعضای شورای شهرستان موضوعاتی مرتبط با شهر بود و نه شهرستان و دستگاه ها مکلف به پاسخگویی در زمینه کم کاری های صورت گرفته شان هستند.

وی همچنین با اشاره به بازدید امروز از ساختمان شورای اسلامی شهرستان کرج گفت: خوشبختانه ساختمان در شان شورای شهرستان پیش بینی شده است و با کمک و شهرداری ها نسبت به تجهیز و تکمیل این ساختمان بنحوی که فرایند خدمت رسانی به مردم را تسهیل بخشد اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

طرح جامع و تفصیلی شهرهای اقماری کرج بازنگری می شود

معاون استاندار البرز در خصوص ضرورت پیگیری و بازنگری طرح تفصیلی شهرها نیز گفت: استان البرز شهرستان‌های متراکمی دارد و شهرهای آن در هم تنیده شده اند و توجه به پیوست زیرساختی و منابع انسانی باید در توسعه شهرها مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه تمامی نکات طرح شده از سوی منتخبین شوراهای شهرها بصورت مکتوب از دستگاه هایی که کم کاری داشته و همکاری نداشته اند پیگیری می شود، افزود: انشاالله بزودی در جلسه ویژه ای با حضور دکترافضلی معاون امور عمرانی استانداری البرز نیز ضمن طرح مسائل مربوط به هر شهر راهکارهای مناسب برای اجرای طرح تفصیلی شهرها اتخاذ خواهد شد.

عمده مسائل منتخبین شورای اسلامی شهرستان کرج

در ابتدای این جلسه که دو ساعت به طول انجامید موضوعات اساسی یکایک شهرهای اقمای شهرستان کرج از سوی منتخبین مردم مطرح شد. ساماندهی املاک و اراضی اوقافی، پیگیری وضعیت ایستگاه مترو کمالشهر در محدوده زیر گذر بهشت سکینه، تعیین تکلیف املاک مجاور این مکان، رفع مسائل مربوط به حرایم شهرها،رسیدگی به وضعیت آبهای سطحی و فاضلاب های شهری، پیش بینی برای استقرار ادارات در شهرستانها، ساماندهی کمربندی محمدشهر به منظور خروج از گره ترافیکی، پیش بینی طرح جامع تفصیلی برای شهرها، رسیدگی به مسائل مرتبط با آسیب های اجتماعی در حاشیه شهرها، تعیین تکلیف املاک خارج از بافت، ساماندهی ساخت و سازهای روستایی در محور کرج – کندوان و تعیین تکلیف وضعیت ترافیک این محدوده در ایام تعطیلات و... گزیده ای از موضوعات طرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز