تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷

دستگاه های اجرایی مصرف برق خود را پس از ساعات اداری کاهش دهند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز، با بیان این مطلب در نشست کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف برق استان البرز که در سالن شهدای دولت برگزار شد
کد خبر: ۶۶۲۸۲

دستگاه های اجرایی مصرف برق خود را پس از ساعات اداری کاهش دهند

 

به گزارش معاصر از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز,سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز، با بیان این مطلب در نشست کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف برق استان البرز که در سالن شهدای دولت برگزار شد، بر اطلاع رسانی مناسب پاداش صرفه جویی برق به مردم استان تاکید کرد و گفت: دستگاه های اجرایی نیز باید زمان خاتمه کار واحدهای اداری را رعایت کنند و مصرف برق خود را پس از ساعات اداری به طور جد کاهش دهند.
وی تصریح کرد: ادارات استان نسبت به تعیین مسئول انرژی اقدام کنند تا کاهش مصرف و خاموشی تجهیزات پس از پایان ساعت کار را کنترل کنند تا با صرفه جویی مانع قطع برق در بخش های صنعتی و خانگی شوند.
‌مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در این کارگروه استانی که با هدف مدیریت و تعدیل میزان مصرف انرژی در بخش های مختلف برگزار شد، به ارائه گزارشی از وضعیت تعداد مشترکین، میزان مصرف انرژی در بخش های مختلف خانگی صنعتی، اداری، تجاری و کشاورزی ارائه کرد و ضمن تشریح ظرفیت های مختلف استان جهت صرفه جویی و مدیریت مصرف برق، الزامات و راهکارهای صرفه جویی را در بخش های مختلف بیان کرد.
مدیرعامل توزیع برق ادامه داد: اداراتی که مطابق مصوبه نسبت به کاهش مصرف برق خود اقدام نکنند، پس از ابلاغ اخطار، برق آنها قطع خواهد شد.
به گفته وی مشترکین خانگی که میزان مصرف خود را نسبت به سال گذشته کاهش دهند پاداش صرفه جویی برق دریافت خواهند کرد. وی افزود: مشترکین با استفاده از دور کند کولر آبی، تنظیم کولر گازی روی دمای ۲۴ درجه سانتیگراد، خاموش کردن لامپهای اضافی و استفاده از وسایل پرمصرف غیرضروری در ساعات غیر اوج مصرف می توانند مصارف خود را کاهش دهند و پاداش صرفه جویی برق بهره مند شوند.
وی همچنین یادآور شد: در بخش اداری، بر اساس مصوبه هیئت وزیران کلیه ادارات موظفند با تعدیل سیستم های سرمایشی و روشنایی مصرف برق خود را در ساعات اداری ۳۰ درصد کاهش دهند و در پس از پایان ساعت اداری با خاموش کردن سیستمهای سرمایشی و روشنایی و لوازم برقی غیرضروری ۶۰درصد میزان مصرف همان روز خود را پایین بیاورند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز