تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۹.۷۹°
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱

البرز/تعداد مسمومان مصرف مشروبات الکی به ۱۲۰ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار تعداد مسموم شدگان مصرف مشروبات دارای الکل متانول در سه روز گذشته در این استان به ۱۲۰ نفر رسید.
کد خبر: ۶۶۴۴۶

البرز/تعداد مسموم شدگان مصرف مشروبات الکی به ۱۲۰ نفر رسید

به گزارش معاصر ,دکتر "شهرام صیادی" روز شنبه با اعلام این گفت: این افراد با علائم گوارشی، تنگی نفس، تاری دید و سرگیجه به مراکز درمانی انتقال یافتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز یادآور شد: تا کنون ۱۰ نفر بر اثر استفاده از مشروبات الکلی جان خود را از دست داده اند و سه نفر دیگر اینتوبه (لوله گذاری نای برای تنفس ) شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۲ نفر از مسمومان ناشی از مشروبات الکی استان البرز کاندید اهدای عضو شدند.

وی با بیان اینکه ۲ نفر دیگر نیز دچار مرگ مغزی شدند ، افزود: روند درمانی برای سایر بیماران مسموم شده بر اثر مصرف متانول در حال انجام است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی قوه قضاییه رییس کل دادگستری استان البرز نیز روز گذشته اعلام کرد: ۱۴ نفر بر اثر مشروبات الکلی طی سه روز در البرز جان باختند که برای شناسایی افرادی که نسبت به پخش مشروبات الکلی اقدام کرده‌اند دستورات لازم صادر شده و پرونده قضایی تشکیل شده است.

حسین فاضلی هریکندی افزود: در این رابطه برای شناسایی افرادی که نسبت به پخش مشروبات الکلی اقدام کرده‌اند دستورات لازم صادر شده و پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی امروز نیز در خبری دیگر اعلام کرد : تاکنون حدود ۱۰۰ نفر به بیمارستان مراجعه و تعدادی هم فوت کرده‌اند و احتمال اینکه چند نفر در منزل فوت کرده و به بیمارستان هم اعزام نشده باشند وجود دارد که پزشکی قانونی و دانشگاه علوم پزشکی استان در حال بررسی است.

 

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : مسمومیت الکل البرز
ارسال نظر

آخرین اخبار روز