تهران ۱۹.۸۴° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹

دومین جلسه پایش مسائل برگزاری انتخابات استان البرز برگزار شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز بر ضرروت رعایت اصل بی طرفی از سوی اعضای ستاد انتخابات استان تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین موضوعات در انتخابات، برگزاری انتخابات سالم است .
کد خبر: ۶۶۷۱۴

دومین جلسه پایش مسائل برگزاری انتخابات استان البرز برگزار شد


به گزارش معاصر از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، مرتضی ولی پوری با بیان این مطلب در دومین جلسه پایش مسائل برگزاری انتخابات استان که با حضور معاونین سیاسی فرمانداران شهرستان های استان در سالن جلسات معاونت سیاسی برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری برگزاری انتخابات بر اساس چهار مؤلفه مهم؛ «امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت» استوار است که باید از نقطه آغاز تا پایان انتخابات، سرلوحه اقدامات فعالان عرصه انتخابات باشد.
وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه مشارکت مدنی و سیاسی مردم استوار است در این راستا حضور فعال جریانات و احزاب سیاسی می تواند علاوه بر ایجاد نشاط سیاسی و اجتماعی به هم افزایی و مشارکت بالای مردم در پای صندوق های رای بینجامد.

*لزوم اظهارات سنجیده در بیانات و سخنرانی ها
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم اظهارات منطقی و سنجیده از سوی مسئولان شهرستان و استان تاکید کرد و گفت: در بیان اظهارات نباید فرآیند تعامل را با تداخل اشتباه بگیریم. شایسته است خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی که در قالب سه قوه؛ مجریه، مقننه و قضائیه نسبت به رسیدگی به امورات مردم خدمت می کنند این مهم را بیش از پیش مدنظر قرار دهند تا رسانه های معاند که همواره با ایجاد برخی شائبه ها، به شایعات دامن می زنند از این خلاءها برای تحریف افکار عمومی استفاده نکنند.
وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: وظیفه ذاتی وزارت کشور است که هر شخصی که مورد وثوق نظام باشد و در چارچوب قانون عمل کرده و مورد تائید مراجع ذیصلاح قرار گیرد، در سلامت و امنیت کامل نسبت به برگزاری انتخابات اقدام کند.

*قدرت تشخیص مردم از خدمتگزاران واقعی بالاست
وی با اشاره به اینکه ملت ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون اثبات کرده است پای آرمان های والای نظام و انقلاب ایستاده اند، گفت: مردم بخوبی می توانند خدمتگزاران واقعی را از سایرین تشخیص دهند بنابراین آنچه حائز اهمیت است اینکه فرمانداران با پایش مسائل و مشکلات برگزاری انتخابات ادوار گذشته به لحاظ زیرساختی، شناسایی عوامل اجرایی با تجربه و امین و سایر عوامل تعیین کننده در برگزاری انتخابات را رصد کرده و نسبت به ارائه راهکارهای کارشناسی اقدام کنند تا از هم اکنون تدابیر لازم برای رفع مسائل و مشکلات اتخاذ شود.

*تکلیف دستگاه های اجرایی برای همکاری در امر برگزاری انتخابات مشخص است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به قانون انتخابات از معاونین فرماندار خواست با مطالعه دقیق کتاب قانون انتخابات اطلاعات خود را بروز کرده و از ظرفیت تمامی دستگاه های اجرایی استان و شهرستان ها نیز بر اساس ماده 11 قانون انتخابات استفاده کنند.
شناسایی ظرفیت های موجود شهرستان ها برای محل های مناسب تجمیع آراء، تعامل و هماهنگی تنگاتنگ میان تمامی عوامل؛ اجرایی، نظارت، بازرسی و عوامل انتظامی، بکارگیری تمامی ظرفیت های رسانه ای، برگزاری دوره های آموزشی پایان بخش سخنان ولی پوری بود که در این نشست بر آنها تاکید کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز