تهران ۱۱.۹۹° كمينه ۱۱.۹۹°  بیشینه ۱۳.۷۹°
۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲

دیدار استاندار البرز با معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه

نماینده عالی دولت در استان البرز در خصوص گسترش روابط تجاری این استان با توجه به ظرفیت های موجود با معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه وارد گفتگو و تبادل نظر شد.
کد خبر: ۶۷۴۸۱

دیدار استاندار البرز با معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه

 

به گزارش معاصر از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، مجتبی عبداللهی در این دیدار که با همراهی اسداللهی سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری روز سه شنبه ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۲ در دفتر معاون وزیر امور خارجه صورت گرفت، با تشریح ظرفیت های استان، فعالان اقتصادی و بویژه تجار البرزی را شاخص و مطرح در کشور و بازارهای جهانی معرفی کرد و خواستار حمایت و بسترسازی وزارت امور خارجه برای توسعه فعالیت های آنها شد.
وی افزایش تعاملات تجاری استان البرز با کشورهای دوست و همسایه را در ارتقا تراز تجاری و رونق اقتصادی کشور موثر دانست چراکه این استان در ابعاد مختلف تولید، حرف های بسیاری برای گفتن دارد.
البرز علاوه بر اینکه میزبان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و بیش از ۱۵۰ برند ملی است، قطب تولید دارو، مواد غذایی و قطعات خودرو کشور نیز است و میز تولید ماکارانی کشور، برندهای مطرح کیک و شکلات و... در این استان تشکیل شده اند.
عبداللهی یکی از محرک های تقویت زیرساخت ها و سرانه های استان را استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی و بهره گیری از امتیاز تهاتر نفتی با شرکت های معتبر چینی دانست و از معاون وزیر امور خارجه درخواست مساعدت در این زمینه را داشت.
وی همچنین ایجاد بسترهای توسعه روابط با کشورهای قرقيزستان، تاجیکستان و ازبکستان برای فعالیت تجار البرزی جهت ورود به بازارهای این کشورها را مطرح کرد.
اعزام تیم های تجاری و سرمایه گذاری در این کشورها عامل موثری در رونق صادرات استان و به تبع آن کشور خواهد بود.
در پایان نیز استاندار البرز ضمن شرح لزوم استقرار دفتر وزارت امور خارجه در البرز، درصدد دریافت نظر مثبت وزارتخانه مربوطه برآمد.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه نیز موارد مطرح شده را با اهمیت دانست و مقرر شد بررسی های لازم در خصوص درخواست های مطرح شده را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز