تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵

بیمارستان صنعت نفت در بندرعباس احداث می‌شود

واگذاری ۱۰ هکتار زمین برای بیمارستان صنعت نفت هرمزگان در سومین جلسه شورای سلامت صنعت نفت این استان مصوب شد.
کد خبر: ۶۸۱۸۰

به گزارش معاصر، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست مشترک شورای سلامت استان با مدیران سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و مدیران دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه در استان هرمزگان که با حضور احمد مرادی نماینده مجلس و نائب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، خواستار مشارکت وزارت نفت در توسعه زیرساخت‌های درمانی استان شد و گفت: شهرک پیامبر اعظم با توجه به اینکه در غرب بندرعباس قرار گرفته و با قطب‌های پالایشگاهی مرکز استان نیز مجاورت دارد، یکی از نقاط مستعد برای احداث بیمارستان توسط وزارت نفت است.

بیمارستان صنعت نفت در بندرعباس احداث می‌شود

وی با اعلام آمادگی برای تامین زمین، اظهار کرد: اگر نقطه خاصی را نیز در نظر دارید این آمادگی وجود دارد تا در مساحت لازم و با آینده‌نگری زمین را تامین کنیم و در پایان اطمینان خاطر داد که مردم عادی نیز از خدمات درمانی بیمارستان صنعت نفت بهره‌مند خواهند شد.

بیگدلی مدیر منابع انسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، نیز در این نشست با بیان اینکه پیش از این در بحث خدمات درمانی وزارت نفت، هرمزگان و فارس قطبی مشترک بودند، گفت: با توجه به توسعه پروژه‌های نفتی در استان هرمزگان، وزارت نفت در نظر دارد هرمزگان را در بخش بهداشت و درمان به عنوان نقطه‌ای مستقل تعریف کند.

وی افزود: در نظر داریم با هدف ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی به کارکنان شاغل در بخش‌های مختلف صنعت نفت هرمزگان، زیرساخت‌های درمانی را در آن افزایش دهد و مردم نیز از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

وی افزود: شاید بیمارستان‌های خصوصی نتواند در مناطق کم‌برخوردار انتظارات درمانی را تامین کند ضمن اینکه بیمارستان‌های دولتی مانند بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی نیز با محدودیت‌هایی روبرو هستند بر همین اساس هر چه قدر مسئولین استان کمک کنند صنعت نفت در هرمزگان تقویت شود، زیرساخت‌های درمانی نیز ارتقا خواهد یافت و مردم شهر بندرعباس نیز از آن‌ منتفع خواهند شد.

کرباسچی سرپرست بهداشت و درمان صنعت نفت هرمزگان نیز با مروری بر تاریخچه این مجموعه در هرمزگان به نیازمندی‌های بهداشتی درمانی شاغلین در صنایع موجود و در حال احداث منطقه اشاره کرده و در مورد جایگاه فعلی و هدفگذاری‌های میان مدت و بلند مدت بهداشتی درمانی سخنانی را عنوان کرد.

احمد مرادی نماینده بندرعباس و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مرکزیت هرمزگان در بخش پالایش و پتروپالایش که در حال گسترش است، با ابراز خرسندی از این اقدام، از استاندار برای اختصاص و تحویل زمین به عنوان قدم اول طرح تشکر و ابراز امیدواری کرد که جمعیت بومی منطقه نیز از این اقدامات منتفع شوند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز