تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

شانزدهمین جلسه دادگاه علنی و برخط در استان خراسان جنوبی برگزار شد

توسعه دادگاه‌های علنی برخط یکی از گام‌های مهم در راستای اجرایی کردن قانون اساسی، سند تحول قضایی و بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در ترویج و گسترش دانش حقوقی است که در برخی از دادگستری‌های کشور هم‌اکنون در حال اجرایی شدن است.
کد خبر: ۶۸۳۶۲

شانزدهین جلسه دادگاه علنی و برخط در استان خراسان جنوبی برگزار شد

 

به گزارش معاصر,دادگستری استان خراسان جنوبی، به منظور افزایش آگاهی عمومی و ترویج فرهنگ حقوقی و بهره‌گیری بیشتر کارشناسان حقوق از برگزاری دادگاه‌ها اقدام به برگزاری دادگاه علنی برخط برای دانشجویان، اساتید و صاحب نظران حوزه حقوق و قضا نموده که با استقبال گسترده جامعه نخبگانی همراه بوده است.

یکی از مزیت‌های مهم این دادگاه‌ها انتقال تجربیات و آموزش دانش حقوقی به وکلا و حقوقدانان جوان در راستای افزایش زمینه تعامل بیشتر جامعه دانشگاهی و حقوقی کشور با دستگاه قضایی است.

اسماعیلی معاون انفورماتیک دادگستری استان خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری این دادگاه‌ برخط اظهار کرد: شانزدهمین دادگاه علنی برخط در شعبه ۶ دادگاه تجدید نظر استان با موضوع انتقال یک سوم اموال در رابطه با فرزند خواندگی برگزار شد.

وی افزود: دادگاه‌ها علنی و برخط در فضای اسکای روم درگاه قوه قضاییه قابل پخش است و ۳ هزار اتاق در این درگاه در نظر گرفته شده است، اما به دلیل استقبال زیاد مردم از دادگاه‌های برخط، این دادگاه‌ها از طریق صفحه دادگستری استان در آپارات نیز قابل تماشا است تا عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند و هیچ محدودیتی برای ورود افراد وجود ندارد.

معاون انفورماتیک دادگستری استان خراسان جنوبی بیان کرد: مخاطبان دادگاه‌های علنی برخط بیشتر اساتید حقوق، دانشجویان، وکلا، اعضای دفاتر اسناد رسمی و گروه‌های حقوقی هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه مخاطبان از دادگاه برخط استقبال خوبی کرده اند، گفت: تا کنون در دادگستری استان ۱۶ دادگستری برخط برگزار شده است.

وی گفت: در مرحله اول دادگاه‌های پرونده‌های حقوقی به صورت علنی برخط برگزار می‌شود و طی صورتجلسه‌ای از اصحاب پرونده برای پخش دادگاه رضایت گرفته می‌شود.

گفتنی است؛ اخیرا نیز یک دادگاه علنی و برخط با حضور ۵ هزار نفر از حقوقدانان، صاحب نظران و دانشجویان حقوق در استان خراسان جنوبی برگزار شد.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز