تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱

داعش مسوولیت بمب گذاری در پاکستان را برعهده گرفت

گروه تروریستی داعش مسوولیت حمله مرگبار انتحاری در پاکستان که تاکنون ۵۴ تلفات داشته است، را برعهده گرفت.
کد خبر: ۶۸۹۴۳

داعش مسوولیت بمب گذاری در پاکستان را برعهده گرفت

 

به گزارش معاصر، گروه تروریستی داعش طی پیامی در فضای مجازی مسوولیت انفجار دیروز در منطقه "باجور" واقع در شمال غرب پاکستان را برعهده گرفت.

منابع امنیتی در پاکستان اعلام کردند که این اولین حمله گسترده «داعش خوراسان» در منطقه باجور (واقع در ایالت خیبرپختونخوا) محسوب می‌شود.

داعش اواسط اسفند ماه سال ۱۴۰۰ نیز مسوولیت عملیات انتحاری در مسجد شیعیان شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا پاکستان را برعهده گرفت که طی آن دست کم ۹۰ نمازگزار بی دفاع به شهادت رسیدند.

گروه تروریستی داعش خوراسان در این پیام عکس مهاجم انتحاری خود را نیز منتشر کرد.

تازه‌ترین آمار قربانیان انفجار تروریستی روز گذشته در پاکستان حاکی از کشته شدن ۵۴ نفر است.

انفجار دیروز در حین برگزاری اجتماع مردمی حزب جمعیت علمای اسلام (شاخه فضل) در منطقه "باجور" واقع در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب این کشور به وقوع پیوست.

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان روز گذشته در پیامی انفجار در گردهمایی حزب جمعیت علمای اسلام را محکوم و به نهادهای امنیتی دستور تحقیقات فوری برای شناسایی عوامل این اقدام تروریستی را ابلاغ کرد.

حوادث تروریستی طی دو سال اخیر به طور بی سابقه‌ای در پاکستان شدت یافته است. طی یکسال گذشته گروه تحریک طالبان پاکستان مسوولیت بسیاری از عملیات‌های بمب‌گذاری و انتحاری را در پیشاور و دیگر مناطق ایالات خیبرپختونخوا و بلوچستان را برعهده گرفته است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی پیام‌هایی ضمن محکومیت جنایت تروریستی در پاکستان با دولت و مردم این کشور همسایه ابراز همدردی کردند.

چین و سازمان ملل نیز حمله تروریستی روز گذشته در گردهمایی سیاسی در پاکستان را محکوم کردند.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز