تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴

نمایشگاه اسناد و تصاویر مشروطه در کاخ گلستان برگزار می شود

همزمان با صد و هفدهمین سالگرد نهضت مشروطه، مجموعه اسناد و تصاویر مشروطه در عکسخانه مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان به نمایش گذاشته می‌شود.
کد خبر: ۶۹۰۳۴

نمایشگاه اسناد و تصاویر مشروطه در کاخ گلستان برگزار می شود

 

به گزارش معاصر,نمایشگاه «نهضت مشروطه از دریچه عکسخانه شهر» دربرگیرنده آثار متعلق به موزه عکسخانه شهر است که به مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، امانت داده شده است.

نمایشگاه «نهضت مشروطه از دریچه عکسخانه شهر» شامل ۲۸ قطعه عکس و ۱۰ سند از دوران و وقایع مشروطه است. نسخه چاپی فرمان مشروطه که در روزنامه‌ها منتشر شد، اعلامیه‌ها، شب‌نامه‌ها و اخبار روزنامه‌ها درباره مشروطه، از جمله اسنادی است که در این مجموعه به نمایش در می‌آید.

علاوه‌بر این، عکس‌هایی از انقلاب مشروطه، مجتهدین تبریز، تهران و شهر‌های مختلف، آثار خرابی جنگ و... در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این نمایشگاه ساعت ۳۰. ۱۴ روز شنبه ۱۴ مرداد افتتاح می‌شود و به مدت یک ماه در موزه عکسخانه کاخ گلستان برپاست.

همچنین در سالگرد صد و هفدهمین سالگرد نهضت مشروطه، همایش نهضت مشروطه ایران از شنبه ۱۴ مرداد تا سه‌شنبه ۱۷ مرداد در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان برگزار می‌شود.

این همایش شامل نشست‌های هنری، تاریخی، سیاسی، ادبی و حقوقی خواهد بود و هر روز از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ و ۱۷ تا ۱۸:۳۰ جلساتی با حضور استادان و پژوهشگران، برگزار می‌شود.

نشست‌های همایش نهضت مشروطه ایران در سالن مردم‌شناسی مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان برگزار می‌شود و حضور برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز