تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

برداشت ۳۸۱ هزار بشكه‌ای نفت در شركت گچساران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از تولید ۳۸۱ هزار و ۹۱۳ بشکه‌ای نفت با بهره‌مندی از دستگاه‌های سیار فرآورش نفت‌خام در این شرکت خبر داد.
کد خبر: ۶۹۳۹۶

برداشت ۳۸۱ هزار بشكه‌ای نفت در شركت گچساران

 

به گزارش معاصر به نقل از شرکت ملی نفت ایران، غلامرضا کمالی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۳۸۱ هزار بشکه نفت به‌وسیله دستگاه‌های تفکیک‌گر و فرآورش سیار MOS و MOT به‌منظور پیشگیری از آلودگی‌های محیط زیستی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برداشت شد.

وی افزود: عملیات برداشت نفت از طریق دستگاه‌های تفکیک‌گر و فرآورش سیار، نقش بسیار حائز اهمیتی در کاهش حجم نفت سوزانده‌ شده، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و هدررفت سرمایه ملی، افزایش تولید و اعمال دقت بیشتر در گرفتن تصمیم برای توسعه میدان‌ها، انجام عملیات بهره‌برداری به‌موقع از چاه و طراحی تسهیلات فرآورش مناسب در میدان‌ها دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با قدردانی از اقدام‌های انجام شده در سخت‌ترین شرایط کاری و آب و هوایی اظهار کرد: کارشناسان این شرکت تعمیر اساسی ۱۲ دستگاه مخزن تحت فشار درون کارخانه‌ها و تفکیک‌گرهای سرچاهی را با موفقیت به اتمام رساندند.

کمالی تصریح کرد: ۷۹۲ تعمیر، تعویض، تنظیم و نصب شیرآلات فرآیندی در کنار نصب و تعویض ۲۴ مورد صفحه کاهنده خطوط لوله نفت و گاز چاه‌ها از اقدام‌های ارزشمند دیگر نیروهای عملیاتی نفت گچساران است.

وی افزود: طی این مدت ۶۳ مورد رفع نشت از خطوط لوله نفت، آب و پساب، ۱۷ مورد تعویض کوپن‌های ضدخورندگی انجام‌شده است.

مدیرعامل نفت و گاز گچساران به تعمیر کلی ۱۵ دستگاه تجهیزات فرآیندی شامل ۲ دستگاه ذخیره خشک‌کننده و مولد هوا، ۱۷ دستگاه الکتروموتور، ترانسفورماتور و رله‌های حفاظتی، چهار دستگاه تلمبه‌های نفت، آب صنعتی، آب زائد تزریقی و تزریق مواد شیمیایی، یک دستگاه دیزل آتش‌نشانی و دستگاه توربین گازی اشاره کرد و گفت: نیروهای جهادی و عملیاتی این شرکت موفق شده‌اند ۷۶ مورد تعمیر کلی، ایمن‌سازی و توپکرانی خطوط لوله نفت و گاز چاه‌ها و تفکیک‌گرها را به انجام برسانند.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز