تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

بررسی روند اجرای طرح‌ها و پروژه های صادرات نفت و گاز جزیره لاوان

مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران از بررسی روند اجرای طرح‌ها و پروژه‌های نگهداشت توان و افزایش تولید و همچنین تنگناهای عملیاتی فرآورش و صادرات نفت و گاز منطقه عملیاتی لاوان خبر داد.
کد خبر: ۶۹۳۹۷

بررسی روند اجرای طرح‌ها و تنگناهای عملیاتی فرآورش و صادرات نفت و گاز جزیره لاوان

 

 

به گزارش معاصر به نقل ازشرکت ملی نفت ایران، طرح ها و پروژه های عملیاتی منطقه لاوان با هدف تسریع در تکمیل بر اساس برنامه زمان بندی و رفع تنگناهای عملیاتی و تحقق اهداف تولیدی از سوی مسئولان و کارشناسان این مدیریت و با هماهنگی شرکت نفت فلات قاره ایران مورد بررسی قرار گرفت.    

بر اساس این گزارش، در میدان نفتی رشادت، پیمانكار قرارداد EPDF طرح توسعه میدان، مشغول حفاری در یكی از سكوهای سرچاهی است و به‌موازات آن نیز عملیات تكمیل مراحل ساخت سكوی سرچاهی دیگر به وسیله بارج تعمیراتی در دست اقدام است. همچنین درصورت تكمیل پروژه تعمیر دو توربوانجین تولید برق سكوی قدیمی، تولید نفت از این میدان افزایش خواهد یافت.

در میدان نفتی رسالت، حفاری نخستین چاه تولیدی جدید توسط پیمانكارِ قرارداد EPDF درحال انجام است که با تكمیل شرح‌كار توسط پیمانکار و انجام اقدامات ایمنی سكوها و چاه‌های متروكه، افزایش تولید نفت از این میدان نیز محقق می‌شود.

در میدان سلمان، انجام پروژه‌های راه‌اندازی كمپرسور گاز برگشتی سكوی نفتی، تعمیر خط‌ لوله میعانات گازی، سندبلاست و رنگ‌آمیزی سكوها و تعمیر چاه‌های گازی هم‌زمان با احداث خط‌ لوله جدید صادراتی گاز برنامه‌ریزی می‌شود. همچنین به‌منظور افزایش ظرفیت ارسال برق دوطرفه بین سكوهای نفتی و گازی، شركت نفت فلات قاره ایران احداث خط انتقال برق جدید بین این دو سكو و انجام تعمیرات اساسی توربو ژنراتورها را در برنامه دارد.

کارشناسان مدیریت برنامه ریزی تلفیقی در ادامه بازدید از تاسیسات نفت و گاز مستقر در جزیره لاوان از بویه شناور صادرات نفت خام لاوان و اسكله صادراتی فرآورده‌های نفتی پالایشگاه نفت لاوان نیز بازدید کردند. گفتنی است که تعمیرات اساسی SBM و اسكله صادراتی هم اکنون در دستوركار شركت نفت فلات قاره قرار دارد.

همچنین طی بازدید از تاسیسات جزیره لاوان و در جلسه كارشناسی، راهكارهای رفع تنگناهای عملیاتی تاسیسات فرآورش نفت خام و گاز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، منطقه عملیاتی لاوان در منتهی‌الیه غربی استان هرمزگان در خلیج فارس واقع است که شركت نفت فلات قاره ایران با مسئولیت توسعه، بهره‌برداری و صادرات نفت خام و گاز از میادین نفتی و گازی دریایی رسالت و رشادت، سلمان و بلال و میدان گازی لاوان و شركت پالایش نفت لاوان با مسئولیت تولید و صادرات فرآورده‌های نفتی در آن مشغول به فعالیت هستند.

 

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز