تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۹.۷۹°
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

تردد کامیون‌ از ۳ تا ۱۸ شهریور در مرز مهران ممنوع شد

برای تسهیل در تردد زوار اربعین، تردد کامیون‌ از ۳ تا ۱۸ شهریور در مرز مهران ممنوع شد.
کد خبر: ۶۹۶۵۷

 

به گزارش معاصر؛ معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه قرارگاه مشترک بین مسوولان استان ایلام و مسوولان عراقی  در مرز زرباطیه ایجاد شده است، گفت: 

 معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه قرارگاه مشترک بین مسوولان استان ایلام و مسوولان عراقی برای تسهیل در تردد زوار اربعین، در مرز زرباطیه ایجاد شده است، گفت: تردد کامیون های تجاری از سوم تا ۱۸ شهریورماه در مرز مهران ممنوع است.

 "سید مجید میراحمدی"، شامگاه روز یکشنه در جریان بازدید از پایانه مرزی مهران، اظهار کرد: رانندگان عزیز و صاحبان کالا پیش بینی کنند که از سایر مرزهای کشور برای تردد به عراق استفاده کنند.

وی گفت: در سفر به استان ایلام، زیرساخت های مسیر ایلام به مهران، پایانه مرزی مهران و مرز زرباطیه عراق مورد بازدید قرار گرفت باید گفت که زیرساخت های مرز مهران به سرعت پیش می رود و گره های ترافیکی و تردد سنگین خودروها که در سال های گذشته منجر به توقف طولانی مدت می شد، رفع خواهد شد.

وی افزود: در حوزه راه ها با سرمایه گذاری خوب و قابل توجهی که انجام شده انتظار می رود سفری راحت و بدون نگرانی برای زوار را شاهد باشیم.

میراحمدی بیان کرد: تقریبا مسیر ایلام به مهران چهار بانده و اماده بهره برداری است و ترافیک سنگین گذشته را در اربعین سال جاری نخواهیم داشت.

وی افزود: تجهیز سرویس های بهداشتی نیز با سرمایه گذاری قابل توجهی که صورت گرفته است در دست اقدام است در حال حاضر بیش از ۸۰۰ چشمه سرویس بهداشت و حمام آماده بهره برداری شده و مراحل نهایی آن در حال اجراست.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به ضرورت تامین آب خنک با توجه به گرمای هوا در مرز مهران، گفت: ملزومات لازم برای مدیریت گرمای هوا و جلوگیری از گرمازدگی زوار از جمله دپو آب خنک، کارخانه یخ و دپوی قالب های یخ، جت فن ها، سایه بان ها و اتاق های سرد نیز فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در آن سوی مرز مهران و در کشور عراق در زمینه سرعت بخشی به تردد زوار، تحول قابل توجهی در مرز زرباطیه عراق انجام شده گفت: گیت های ورودی در مرز زرباطیه عراق به ۱۳۰ گیت، درب های خروجی از مرز مهران به سمت مرز زرباطیه به پنج درب و گیت های خروجی از مرز مهران نیز به ۱۵۰ گیت افزایش یافته است.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز