تهران ۱۸.۷۳° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
 امیرعبداللهیان:

گسترش همکاری‌های ایران و الجزایر در حوزه‌های تجاری و گردشگری

امیرعبداللهیان با اشاره به سطح روابط عالی سیاسی ایران و الجزایر، اراده ایران را برای توسعه مناسبات در ابعاد مختلف به‌ویژه اقتصادی، تجاری و گردشگری مورد تاکید قرار داد.
کد خبر: ۷۰۰۹۵


به گزارش معاصر؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس مجلس ملی مردمی الجزایر در محل وزارت امور خارجه دیدار و رایزنی کردند.

 در این دیدار درباره موضوعات مورد اهتمام مشترک و زمینه‌های توسعه همکاری‌های دو کشور از جمله در حوزه دیپلماسی پارلمانی گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به سطح روابط عالی سیاسی ایران و الجزایر، اراده ایران را برای توسعه مناسبات در ابعاد مختلف به‌ویژه اقتصادی، تجاری و گردشگری مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با تجلیل از مجاهدت‌های مردم الجزایر در مبارزه با استعمار و حمایت از فلسطین، اهانت‌های اخیر صورت‌گرفته علیه مقدسات اسلامی را محکوم و با اشاره به نقش مجالس کشورهای اسلامی برای مقابله با اسلام‌هراسی و اهانت علیه مقدسات اسلامی، توافق روسای مجالس ایران و الجزایر برای تشکیل نشست مجازی روسای پارلمان‌های اسلامی برای محکومیت اهانت‌های اخیر صورت‌گرفته علیه مقدسات اسلامی و قرآن کریم را مهم خواند.

ابراهیم بوغالی نیز در این ملاقات با اشاره به اشتراک دیدگاه دو کشور در بسیاری از موضوعات بین‌المللی و تشکر از حمایت جمهوری اسلامی ایران از عضویت الجزایر در شورای امنیت سازمان ملل متحد، روابط ایران و الجزایر را عالی توصیف و بر ضرورت توسعه روابط دو کشور در ابعاد مختلف به‌ویژه مناسبات اقتصادی و تجاری و توسعه روابط پارلمانی تاکید کرد.

بوغالی در این دیدار حادثه تروریستی اخیر در شاهچراغ و هدف قراردادن مردم بیگناه را محکوم‌ کرد.

رییس مجلس الجزایر همچنین با اشاره به نقش مخرب رژیم صهیونیستی در بسیاری از بحران‌ها و مشکلات جهان اسلام، بر حمایت کشورش از تحقق حقوق عادلانه ملت فلسطین تاکید کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز