تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
وزیر محیط زیست برزیل:

میزان نابودی جنگل‌های آمازون کاهش یافت

وزیر محیط زیست برزیل از کاهش میزان نابودی جنگل‌های آمازون در ماه اوت (ماه گذشته میلادی) خبر داد و آن را حاصل اجرای موفق برنامه‌های جدید زیست‌محیطی در این کشور عنوان کرد.
کد خبر: ۷۰۸۸۲

به گزارش معاصر، وزیر محیط زیست برزیل از کاهش میزان نابودی جنگل‌های آمازون در ماه اوت (ماه گذشته میلادی) خبر داد و آن را حاصل اجرای موفق برنامه‌های جدید زیست‌محیطی در این کشور عنوان کرد.

 «مارینا سیلوا»، وزیر محیط زیست برزیل روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد که میزان جنگل‌زدایی در آمازونِ برزیل در ماه اوت، ۶۶.۱۱ درصد کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۸ میلادی رسیده که حاصل اجرای موفق سیاست‌های جدید زیست‌محیطی در این کشور است.

داده‌های ماهواره‌ای آژانس تحقیقات فضایی برزیل، وسعت جنگل‌زدایی در ماه اوت امسال را ۵۶۳ کیلومتر مربع اعلام کرده که ۶۶.۱ درصد کمتر از مقدار جنگل‌زدایی انجام شده در مدت مشابه در سال گذشته است.

بر اساس همین داده‌ها در هشت ماه اول سال نیز میزان جنگل‌زدایی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ میلادی در مجموع ۴۸ درصد کاهش یافته است.

جنگل‌زدایی در آمازون علاوه بر اینکه باعث از بین رفتن بسیاری از گونه‌های گیاهی و زیستگاه آنها شده به زندگی مردم بومی و سلامت آنها نیز آسیب جدی وارد کرده و منجر به افزایش آتش‌سوزی‌ها، افزایش انتشار دی اکسید کربن، فرسایش خاک و افزایش سیل شده است و با تشدید آلودگی در رودخانه‌ها بر چرخه آب در منطقه تاثیر منفی گذاشته است.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز