تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

دام اسرائیل برای جذب سرمایه شهروندان ایرانی

کد خبر: ۷۱۲۴۱

رفتار صرافی مشکوک کوینکس، موید آن بود که دولت آمریکا عمداً چشم بر برنامه‌ریزی جذب سرمایه‌های ایرانیان توسط این پلتفرم بسته و شواهد دیگر نیز از مشارکت تیم‌های سایبری نزدیک به رژیم صهیونیستی برای جمع‌آوری دیتای ایرانیان فعال در این بازار حکایت دارد.

این صرافی تلاش کرد با ایجاد یک شبکه تبلیغاتی شرایطی ساده و سریع را برای ثبت نام کاربران ایرانی و انتقال دارایی‌های رمزارزی آنها تبلیغ کند.

این دام اقتصادی-امنیتی آنقدر گسترده بود که کوینکس برخلاف دیگر صرافی‌های خارجی که از هر نوع تراکنش و همکاری با کاربران ایرانی می‌ترسیدند و مراقب بودند تحریم‌های آمریکا آنها را زمین‌گیر نکند، با آغوش باز از شهروندان ایرانی استقبال می‌کرد.

این صرافی بی نام و نشان، با ادعای عدم تبعیت از تحریم های آمریکا، تلاش کرد با ایجاد یک شبکه تبلیغاتی و مارکتینگ قوی، شرایطی ساده و سریع را برای ثبت نام کاربران ایرانی و انتقال دارایی های رمزارزی آنها تبلیغ کند به گونه ای که حتی برخی کاربران فاقد پاسپورت، می توانستند با ترجمه گواهینامه یا کارت ملی خود در این صرافی به ظاهر معتبر، فعالیت کنند !

این در حالی است که در هیچ کجای جهان و درباره اتباع هیچ کشوری، امکان فعالیت انتقال و خرید ارز با در اختیار داشتن مدارکی همچون ترجمه گواهینامه وجود ندارد اما یک صرافی  مشکوک خارجی، با این ترفند توانست دهها و بلکه صدها میلیون دلار از سرمایه کاربران ایرانی را جذب خود کند.

بخش دیگری از اعضای این انجمن نیز در روزهای اخیر و پس از هک بزرگ صرافی کوینکس، خروج دهها میلیون دلار رمزارز از آن که منجر به مسدود شدن سرمایه های شهروندان ایرانی در روزهای اخیر و بروز نگرانی گسترده در این قشر شده، تلاش می کنند جلوی انتشار خبر ناامن بودن این پلتفرم مشکوک و انتقال سرمایه ها به پلفترم های داخلی را بگیرند که می تواند سرنخ مناسبی برای نهادهای امنیتی و قضایی کشورمان باشد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز