تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۲۰.۷۹°
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر:

آموزش پیشگیری از اعتیاد در پیش دبستانی‌ها و مهدکودک‌ها ضروریست

آموزش و پرورش یکی از راهبردی ترین دستگاه‌های اجرایی است که در عرصه تعلیم و تربیت فعالیت دارد.
کد خبر: ۷۱۵۳۸

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر آموزش پیشگیری از اعتیاد در کودکان گفت: باید برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در پیش دبستانی‌ها و مهدهای کودک‌ با توجه به پذیرش و فهم کودکان تولید و اجرا شود همچنین لازم است کانون یاریگران زندگی در مدارس فعال شوند.

به گزارش معاصر، کاظمی صبح امروز در نشست تخصصی دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور که با عنوان «نظام آموزشی و نقش آن در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعتیاد، راهبردها و راهکارها» برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل شوراهای هماهنگی در استان‌ها و کمیته‌های ذیل این شوراها، ساماندهی معتادان متجاهر و فعالیت‌های پیشگیری از اعتیاد و بهره مندی از ظرفیت‌های دستگاه از مهمترین برنامه‌هایی است که از سوی ستاد دنبال می‌شود.

وی افزود: یکی از اقدامات تحولی این بود که مجمع خیرین یاریگران زندگی در ۲۰ استان ایجاد شده و در ۱۲ استان دیگر راه اندازی خواهد شد که معتقدیم باید از ظرفیت‌های این مجمع بهره برداری کامل را برد.

قائم مقام دبیرکل ستاد با مهم خواندن طرح یاریگران زندگی در روستاها و اجرای آن، گفت: این طرح در روستاها به اجرا رسیده و برخی استانها توانسته اند در روستاها، اقدامات خوبی را اجرا کنند که حائز اهمیت و توجه است.

کاظمی تصریح کرد: مطالبه‌گری از دستگاه‌های اجرایی و عمق نفوذ برنامه ها در شهرستان‌ها یکی از راهبردهای ستاد است که به زودی شاهد اجرای برنامه‌های امر مبارزه با موادمخدر در شهرستانها خواهیم بود.

وی افزود: یکی از سامانه‌های مهم در ستاد نیز سامانه قوام است که تلاش‌هایی در این بخش انجام شده و مقرر شده که در کارگاه‌ها به این سامانه پرداخته و معرفی شود.

قائم مقام دبیرکل ستاد اظهار کرد: آموزش و پرورش یکی از راهبردی‌ترین دستگاه‌های اجرایی است که در عرصه تعلیم و تربیت فعالیت دارد، لذا برای آموزش و پرورش باید باب مجزایی باز کرد و جلسات ویژه‌ای برگزار کرد و بر مدار ارتباطات قدم برداشت.

کاظمی ادامه داد: ما در آموزش و پرورش چندین نقطه کانونی داریم و باید با دانشگاه فرهنگیان، انجمن اولیاء و مربیان و مدارس ارتباط بگیریم و برای هر کدام از آن‌ها برنامه‌ریزیهای مدونی انجام دهیم.

وی تاکید کرد: حداقل ۱۲۰ هزار انجمن اولیاء و مربیان در مدارس کشور داریم و باید بتوانیم برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر را در این مدارس جاری کنیم، به طور مثال اگه ۵۰ هزار مدرسه را جامعه مخاطب قرار دهیم و هر انجمن یک کارگاه برگزار کند، هزاران نفر تحت پوشش برنامه های پیشگیری از اعتیاد قرار خواهند گرفت؛ لذا باید ارتباط با انجمن اولیاء و مربیان قوی باشد و این نیاز به تعامل دارد.

دبیرکل ستاد تاکید کرد: باید کانون یاریگران زندگی در مدارس فعال شوند، چرا که دانش آموزان خودشان فعال هستند و می‌توانند برنامه‌ریزی کنند.

کاظمی همچنین اشاره کرد: حدود پنج میلیون دانش آموز در اختیار سازمان بسیج دانش آموزان، حدود دو میلیون دانش آموز در اختیار اتحادیه انجمن دانش آموزان و حدود یک میلیون دانش‌آموز در اختیار سازمان جوانان هلال احمر هستند؛ لذا باید در استان‌ها ارتباط برقرار شود، آنجا میدان عمل است و ظرفیت بی بدیلی نیز در سازمان دانش‌آموزان وجود دارد.

وی در پایان تاکید کرد که در پیش دبستانی‌ها و مهدهای کودک باید ظرفیت‌هایی ایجاد و برای کودکان برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد با توجه به پذیرش و فهم این کودکان تولید و اجرا کنیم.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز