تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
رئیس جهاد کشاورزی فارس:

ایجاد ارزش افزوده برای محصولات منحصر به فرد کشاورزی فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: مجتمع گلخانه ای و درجه بندی و بسته بندی محصولات کشاورزی برتر لوتوس برای محصولات مزیت دار و منحصر به فرد این استان ایجاد ارزش افزوده می نماید.
کد خبر: ۷۱۷۰۷

 به گزارش خبرگزاری معاصر، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان پور در حاشیه افتتاح مجتمع مذکور که با حضور محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور محترم در شهرستان فسا برگزار شد، بیان کرد: یکی از رویکردهایی که در این مجموعه دنبال می شود این است که یک پایانه صادراتی در این مجموعه مستقر شود.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه این مجتمع در سطحی بالغ بر 15 هکتار احداث شده و یک مجتمعی است که در آن تاکید بر تولید محصولات کشاورزی، فرآوری، بسته بندی و نهایتا صادرات است، بیان کرد: در پایانه صادراتی پیش بینی شده، مجموع فعالیت هایی که بایستی برای صادرات انجام شود، تسهیل می شود.

وی با بیان اینکه سعی شده تا این مجموعه رویکرد ایجاد ارزش افزوده برای دیگر محصولات کشاورزی نیز به دنبال داشته باشد و بسته بندی مناسبی با سلیقه بازار های کشورهای هدف صورت گیرد، افزود: این مجموعه برای یک سری از محصولات مزیت دار و منحصر به فردی مثل انجیر و پسته که در استان فارس داریم فرصت های مناسبی را فراهم می کند.

به گفته او؛ امیدواریم بتوانیم محصولات مان را با بسته بندی و کیفیت بهتری به خارج از استان و کشور صادر کنیم. از جمله محصولات مزیت دار ما انجیر تولیدی در بزرگترین انجیرستان دیم کشور در استهبان است که در فاصله 70 کیلومتری این مجموعه است که به عنوان یک مزیت به شمار می آید. دهقان پور به نزدیکی این مجموعه به شهرستان سروستان به عنوان قطب تولید پسته کشور نیز اشاره کرد و افزود: این مزیت می تواند به درجه بندی، بسته بندی و نهایتا کیفیت بخشی به قسمتی از محصول صادراتی پسته سروستان و ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای این محصول کمک کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز