تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
سازمان‌های بین‌المللی:

اسرائیل از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی علیه غیرنظامیان غزه استفاده می‌کند

سازمان‌ها و مسئولان بین‌المللی بمتذکر شدند که نوار غزه در میان یک فاجعه عظیم قرار دارد. در ادامه آن ها گفتند اسرائیل از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی علیه غیرنظامیان استفاده می‌کند و هیچ یک از مناطق غزه از بمباران‌های این رژیم در امان نیست.
کد خبر: ۷۲۲۸۱

به گزارش معاصر، سازمان‌های بین‌المللی خواستار پایان دادن به مجازات دسته‌جمعی ساکنان غزه و توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در این منطقه شده و نسبت به فاجعه انسانی که در سایه محاصره سنگین و بمباران‌های مکرر اشغالگران اکنون در نوار غزه درحال رخ دادن است هشدار دادند.

هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد

«ژاوینا شمداسانی» سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در کنفرانس هفتگی این کمیساریا در مقر سازمان ملل در ژنو تاکید کرد، اسرائیل هرچه زودتر باید به حملات خود علیه نوار غزه پایان دهد و مجازات دسته‌جمعی ساکنان غزه به معنای جنایت جنگی است. ما نگران مجازات جمعی مردم غزه و جنایات جنگی که در این منطقه رخ می‌دهد هستیم.

در این کنفرانس آژانس‌های وابسته به سازمان ملل با تاکید بر لزوم پایان دادن به رنج و مصیبت غیرنظامیان در نوار غزه اعلام کردند که یک فاجعه انسانی در غزه رخ داده و بیش از 2 میلیون نفر را درگیر کرده و هیچ جای امنی در نوار غزه وجود ندارد که مردم بتوانند به آنجا پناه ببرند.

خطر بزرگ گرسنگی در غزه

در همین حال، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با بیان اینکه رسیدن کمک‌های فوری و کافی به نوار غزه در شرایط بحرانی کنونی یک ضرورت است تاکید کرد، خطر گرسنگی مردم غزه را تهدید می‌کند و کمک‌هایی که در 3 مرحله تاکنون وارد این منطقه شده بسیار اندک و محدود بوده و هیچ تغییری در اوضاع بحرانی مردم غزه ایجاد نمی‌کند.

وی تصریح کرد، نوار غزه در میان یک فاجعه بزرگ قرار دارد و در سایه نبود سوخت و کمک‌های مورد نیاز خطر شیوع بیماری‌های خطرناک این منطقه را تهدید می‌کند. تاکنون 57 تن از کارمندان آنروا در نتیجه بمباران‌ نوار غزه توسط اسرائیل جان خود را از دست داده‌اند و ما خواستار حفاظت از غیرنظامیان و مراکز عمومی مانند بیمارستان‌ها هستیم.

در همین راستا« لین هستینگز» هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در اراضی فلسطینی نیز با هشدار درباره اینکه در نتیجه بمباران‌های مستمر اسرائیل هیچ مکان امنی در نوار غزه برای غیرنظامیان وجود ندارد گفت، محافظت از جان غیرنظامیان ضروری است. هشدارهای قبلی ارتش اسرائیل به ساکنان غزه برای تخلیه مناطقی که قصد هدف قرار دادن آنها را دارد هیچ تفاوتی در شرایط امنیتی غزه ایجاد نمی‌کند؛ چرا که همه مناطق غزه هدف قرار می‌گیرد و جای امنی در اینجا نیست.

اسرائیل از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی علیه غیرنظامیان غزه استفاده می‌کند

کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز به نوبه خود خواستار تسهیل دسترسی پایدار و ایمن به کمک‌های مورد نیاز در نوار غزه شد.

سازمان آکسفام گزارش داد، سازمان جهانی بهداشت تخمین زده که هنوز بیش از هزار نفر در نوار غزه زیر آوار هستند و استفاده از گرسنگی به عنوان یک سلاح علیه مردم غزه قابل توجیه نیست.

این سازمان تاکید کرد، اسرائیل از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی علیه غیرنظامیان غزه استفاده می‌کند. ما مجددا تاکید می‌کنیم که ورود سریع غذا و آب و سایر ملزومات به نوار غزه یک ضرورت است و این منطقه در میان بحرانی بزرگ قرار دارد.

سازمان پزشکان بدون مرز نیز با صدور بیانیه‌ای خواستار محافظت مطلق از تمامی مراکز بهداشت و تیم‌های امداد و نجات و پزشکی و نیز همه غیرنظامیان در سراسر نوار غزه شد.

این سازمان همچنین با اشاره به جنایاتی که اشغالگران در کرانه باختری نیز علیه مردم فلسطین مرتکب می‌شوند تاکید کرد، به دنبال جنگ اخیر در نوار غزه، خشونت در کرانه باختری نیز درحال تشدید است و در این مدت بیش از 105 فلسطینی در کرانه باختری جان خود را از دست داده‌اند که دست کم 31 نفر آنها کودک هستند.

سازمان پزشکان بدون مرز با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری نیز تاکنون ده‌ها مرکز بهداشتی را هدف قرار داده، درباره فروپاشی بخش بهداشت و درمان نوار غزه در نتیجه بمباران‌های مستمر اشغالگران و عدم وجود تجهیزات و امکانات پزشکی هشدار داد.

هشدار درباره تعطیلی مستمر نانوایی‌های غزه

برنامه جهانی غذا نیز با هشدار درباره خطر گرسنگی در نوار غزه گزارش داد، شرایط فاجعه باری که صدها هزار فلسطینی در غزه با آن روبرو هستند به دلیل کمبود شدید سوخت که تهدیدی برای توقف عملیات‌های غذایی و بشردوستانه است، در حال بدتر شدن می‌باشد.

برنامه جهانی غذا با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به شکل مکرر نانوایی‌های غزه را هدف قرار می‌دهد تاکید کرد درحال حاضر تنها دو نانوایی که با ما قرارداد داشتند پابرجا هستند و کمی سوخت برای تولید نان دارند اما هیچ تضمینی برای ادامه فعالیت آنها در سایه اتمام سوخت و بمباران‌های مکرر وجود ندارد.

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز