تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
معاون پرستاری وزارت بهداشت :

اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از 15 سال وقفه

اجرای این طرح که از سال گذشته آغاز شد، دارای نقایصی است که باید پرستاران صبوری کنند تا با هم‌اندیشی مسوولان برطرف شود.
کد خبر: ۷۲۸۵۵

به گزارش معاصر، عباس عبادی روز چهارشنبه در همایش روز پرستار که در سالن همایش‌های راهور برگزار شد، افزود: طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری که در سال ۸۶ تصویب شد باید همان سال اجرایی می‌شد؛ نه اینکه ۱۵ سال به تعویق بیافتد. پرستاران باید با صبوری ما را در رفع مشکلات این طرح همراهی کنند و ناملایمات نباید باعث شود مردم در دریافت خدمات سلامت آسیب بینند.

وی با اشاره به تجربه خود به عنوان پرستار بالینی، اظهار داشت: سال ها در مراکز درمانی مشکلات این قشر زحمتکش را احساس کردم؛ از جامعه ۲۵۰ هزار نفر پرستاری درخواست دارم که وزارت بهداشت را در رفع مسائل و پیگیری مطالبات همراهی کنند.

عبادی تاکید کرد: سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت در جهت همگرایی و ارائه خدمات بهتر به مردم برای حل مشکلات مربوط به تعرفه گذاری خدمات پرستاری تلاش می‌کنند.

به گفته وی، از دستاوردهای انقلاب اسلامی علاوه بر رشد شاخص‌های سلامت و بهداشت، جلب مشارکت عمومی و دخیل کردن مردم در اندیشه‌ها و سیاستگذاری‌ها است. همه مردم کشور اجازه دارند در قالب‌های مختلف از جمله سازمان های مردم نهاد، اندیشه‌های افراد را به حاکمیت منتقل کنند.

وی اضافه کرد: سازمان نظام پرستاری بر اساس مدنیت و قوانین تاسیس شده در کنار نظام سلامت به عدالت در سلامت و دسترسی مردم به خدمات پرستاری کمک می‌کند.

به گفته عبادی، نباید نقش و رفتار حرفه‌ای خود را در ارائه خدمات نظام سلامت به مردم فراموش کنیم، اینکه مدام بگوییم پرستار کم داریم یا مهاجرت می‌کنند، در واقع به مردم آسیب وارد می‌شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: در دوره اخیر به عنوان یک فعال صنفی و قبل از مسئولیت در وزارت بهداشت، مشکلات پرستاری را درک می‌کنم و ادبیات خشن در رفتار با حاکمیت و ترویج آن در درون این حرفه جز ناخوشایندی پیامدی ندارد. در کنار سازمان نظام پرستاری هر چند راهبردها متفاوت بوده اما هدف خدمت به مردم است.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز