تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

ورود بذرپاش برای تسریع در انجام طرح نهضت ملی مسکن

در طرح نهضت ملی تسریع شود، لازم است شخص وزیر راه و شهرسازی در هر استانی ورود مستقیم به این موضوع داشته باشد.
کد خبر: ۷۲۹۱۴

به گزارش معاصر، حسینعلی حاجی دلیگانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طبق آمارهای منتشر شده توسط دولت در طرح نهضت ملی خانه‌هایی که به مردم تحویل می‌شود، تعداد بسیار محدود و اندکی دارد، اظهار داشت: کندی در انجام پروژه نهضت ملی مسکن باعث شده است که شاهد تحویل تعداد کمی خانه به مردم باشیم.

وی بیان کرد: متأسفانه شاهد جدیت لازم برای تولید مسکن در استان‌ها نیستیم و به علت یکسری مسائل بسیار جزئی، بسیاری از طرح‌های تولید مسکن متوقف باقی مانده است و به نتیجه نمی‌رسد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علت کندی کار در طرح نهضت ملی مسکن آن است که فرایندهای این کار بسیار طولانی شده است و گاهی اوقات به دلیل یک اشکال جزئی مدت‌ها یک پروژه مسکن متوقف می‌ماند و کسی هم نیست که بالای سر کار بایستد و کار را جلو ببرد، در حالی که اگر بر سر کار بایستند و اراده داشته باشند، پروژه نهضت ملی مسکن به خوبی پیش می‌رود.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت می‌تواند به وعده خود برای ساخت ۴ میلیون مسکن برسد، اما الان در فرایند این کار اشکالات فراوانی وجود دارد و در هر مرحله‌ای یک مانع ایجاد می‌شود در حالی که می‌توان این موانع را با یکسری تدابیر ساده مرتفع کرد.

حاجی دلیگانی ادامه داد: برای مثال، یکسری اشکالات از سوی سازمان محیط زیست، وزارت نیرو و شهرداری‌ها گرفته می‌شود و باعث توقف کار می‌شود. برای تأمین زیرساخت‌ها و مجوزهای شهرداری هم مشکلاتی وجود دارد و بعضاً دعواهایی بر سر تقسیم میزان سهم شهرداری‌ها و راه و شهرسازی به وجود آمده که کار را متوقف کرده است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین بحث سند نداشتن برخی از زمین‌ها مطرح است و این‌ها همگی مواردی است که باعث شده است روند طرح نهضت ملی مسکن طولانی شود.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در طرح نهضت ملی تسریع شود، لازم است شخص وزیر راه و شهرسازی در هر استانی ورود مستقیم به این موضوع داشته باشد. بذرپاش باید برای رفع مشکلات مربوط به طرح نهضت ملی مسکن همه موانع را از سر راه بردارد و باید از رئیس جمهور برای این کار اختیار تام بگیرد. برای مثال طرح نهضت ملی مسکن در برخی از نقاط کشور به دلیل مشکلات مربوط به مالیات و مسائل اینچنینی متوقف مانده که وزیر راه و شهرسازی باید شخصاً به موضوع ورود کرده و موانع را از بین ببرد.

انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
برچسب ها : نماینده مجلس مسکن
ارسال نظر

آخرین اخبار روز