تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

در پالایشگاه آبادان کوره زباله‌سوز واحد گوگردزدایی راه اندازی شد

کوره زباله‌سوز واحد گوگردزدایی پالایشگاه نفت آبادان با هدف دستیابی این پالایشگاه به استانداردهای صنعت سبز به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۷۳۳۸۳

به گزارش معاصر،به نقل از شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، این کوره که به‌دست کارشناسان ایرانی طی پنج سال ساخته شده است، صبح روز پنجشنبه، ۱۶ آذر با حضور فرهاد احمدی، مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از این کوره به‌منظور ایجاد زمینه مناسب در مسیر حرکت به‌سوی «پالایشگاه سبز» اجرایی شده‌ است و افزون بر تولید روزانه ۴۶ تن گوگرد در روز، از سوختن این مقدار گوگرد جلوگیری می‌کند و شاخص‌های محیط زیستی تولید در این پالایشگاه را به مقدار قابل‌ملاحظه‌ای افزایش خواهد داد.

پالایشگاه آبادان به‌عنوان قطب راهبردی فرآورده‌های نفتی کشور و خاورمیانه شناخته می‌شود که ۱۹ درصد سهم تولید بنزین کشور را به‌عهده دارد.

بخش نخست گام دوم طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۱، همزمان با سالروز ملی شدن صنعت نفت با حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان چهار گام دارد که گام دوم آن از سال ۹۶ با امضای قراردادی با مشارکت کنسرسیومی متشکل از یک شرکت ایرانی و یک شرکت خارجی وارد مرحله عملیاتی و در بخش دوم نیز کیفیت محصولات تولیدی افزوده خواهد شد.

شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران به‌عنوان بازوی اجرایی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مجری این پروژه بوده است و بیش از ۶۰ شرکت در زیرمجموعه شرکت طراحی و ساختمان نفت ایران (ODCC) هدایت و راهبری این پروژه را در کشور به‌عهده داشتند.

انتهای پیام
منبع: شانا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز