تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵
امتیازات پرسپولیس و سپاهان برگشت، طلایی‌پوشان صدرنشین شدند

کمیته استیناف و صدور رأی جنجالی

کمیته استیناف و صدور رأی جنجالی
با اعلام رسمی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، امتیازات کسر شده از 2 تیم‌های سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران به حساب آن‌ها بازگشت.
کد خبر: ۷۳۷۵۳

به گزارش معاصر، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در راستای گزارشات واصله از سوی کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی تصمیم گرفت تا 2 رأی جنجالی و کم‌سابقه را صادر کند. باشگاه سپاهان به دلیل عدم رعایت قوانین جدید نقل‌وانتقالاتی به پرداخت 40 میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شد و همچنین 4 امتیاز از طلایی‌پوشان اصفهانی کسر شد. همچنین باشگاه پرسپولیس هم به دلیل پذیرش مالیات گیورگی گولسیانی، محکوم به پرداخت 10 میلیارد تومان شد و همچنین یک امتیاز از سرخ‌پوشان پایتخت کسر شد.

2 باشگاه سپاهان و پرسپولیس درخواست فرجام‌خواهی خود را در کمیته استیناف به‌ثبت رساندند و درخواست‌شان این بود که رأی صادره از سوی کمیته انضباطی نقض شود و امتیازات آن‌ها به حساب‌شان بازگردد. بعد از حدود 3 ماه بلاتکلیفی و طرح گمانه‌زنی‌های مختلف، سرانجام کمیته استیناف دقایقی رأی نهایی خود را درباره پرونده‌های شکل گرفته برای باشگاه‌های سپاهان و پرسپولیس صادر کرد و امتیازات کسر شده از 2 تیم را به حساب آن‌ها بازگرداند تا شرایط جدول لیگ بیست‌وسوم دستخوش تغییر شود.

کسر امتیاز قانونی نبود!

کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در رأی صادره خود در حالی رأی صادره از سوی کمیته انضباطی علیه باشگاه‌های سپاهان و پرسپولیس را نقض کرد که مهم‌ترین تصمیم اعضای کمیته استیناف، بازگرداندن امتیازات کسر شده به حساب 2 تیم پرطرفدار لیگ برتری بود. براساس اعلام کمیته استیناف، از آن‌جایی که در خصوص تخلفات مذکور نص مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال دلالتی بر اعمال تنبیه کسر امتیاز در مورد تخلفات ناشی از عدم رعایت دستورالعمل یاد شده ندارد، این امتیازات برگردانده می‌شود.

سپاهان صدرنشین شد، پرسپولیس نزدیک‌تر از همیشه به استقلال!

طلایی‌پوشان اصفهانی که تنها تیم لیگ بیست‌وسوم هستند که 10 بار در طول 13 مسابقه برنده شده، با توجه به رأی صادره از سوی کمیته استیناف توانستند خود را به صدر جدول لیگ برتر برسانند و با 31 امتیاز از استقلال پیشی گرفتند و رتبه نخست را به خود اختصاص دادند. همچنین پرسپولیس هم با توجه به رأی کمیته استیناف، حالا 26 امتیازی است و فاصله این تیم با آبی‌پوشان پایتخت در جدول رده‌بندی تنها 3 امتیاز است. گفتنی است که تیم‌های سپاهان و پرسپولیس یک بازی معوقه دارند و در صورتی‌که سرخ‌پوشان پایتخت بتوانند با اختلاف 5 گل مقابل نساجی به پیروزی برسند، شانس عبور از استقلال در جدول رده‌بندی را هم دارند!

پس از بازگشت امتیازات جدول رده‌بندی لیگ برتر در بالای جدول به شکل زیر درآمد:

کمیته استیناف و صدور رأی جنجالی

۱. سپاهان: ۳۱ امتیاز با یک بازی کمتر

۲. استقلال: ۲۹ امتیاز

۳. پرسپولیس: ۲۶ امتیاز با یک بازی کمتر

۴. تراکتور: ۲۵ امتیاز

۵. ذوب آهن: ۲۴ امتیاز

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز