تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰
موسوی در روایت از نشست نمایندگان احزاب با رییس‌جمهور مطرح کرد

تاکید رئیس جمهور بر استمرار برگزاری جلسه با جریان‌ها، گروه‌ها و احزاب

تاکید رئیس جمهور بر استمرار برگزاری جلسه با جریان‌ها، گروه‌ها و احزاب
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی جلسه رئیس جمهور با فعالان سیاسی و حزبی در آستانه انتخابات را بسیار خوب و تاثیرگذار خواند و گفت: در این جلسه رئیس جمهور بر استمرار برگزاری چنین جلساتی با جریان‌ها، گروه‌ها و احزاب تاکید کرد.
کد خبر: ۷۳۹۰۰

سید نظام الدین موسوی که در جلسه فعالان سیاسی و حزبی با رئیس جمهور حضور داشت، در توضیح مطالب مطرح شده در این نشست به معاصر گفت: به اذعان برخی از شرکت کنندگان در این جلسه که در زمره پیشکسوتان احزاب هستند، برگزاری چنین جلسه ای با این شیوه و مدل توسط روسای جمهور سابق در دولت های گذشته ‌سابقه نشده است.

وی ادامه داد: براین اساس این اولین نشست احزاب و فعالان سیاسی با این ترکیب و مدل بود که با حضور رئیس جمهور و مسئولان و دبیران کل احزاب و تشکل ها و فعالان سیاسی کشور برگزار شد.

احزاب و گروه‌ها چرخ دنده مردم سالاری هستند

نماینده تهران در مجلس بیان کرد: برگزاری این جلسه در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس از این بابت بود که احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در انتخابات فعال هستند و آنها چرخ دنده مردم سالاری به شمار می‌آیند؛ لذا برگزاری چنین نشستی توسط دولت و آقای رئیس جمهور کار پسندیده‌ای بود.

موسوی توضیح داد: در این جلسه چهره‌های تاثیرگذار سیاسی کشور و احزاب شناسنامه‌دار و رسمی از طیف‌های مختلف اصلاح طلب اصولگرا و مستقل حضور داشتند و حرف‌های خوبی زدند. افراد با نگرش‌ها و دیدگاه‌های مختلف، آزادانه و صریح به بیان نظراتشان پرداختند.

وی یادآور شد:  قرار بود جلسه به مدت یک ساعت و نیم برگزار شود اما آقای رئیس جمهور حدود ۳ ساعت وقت گذاشت؛ حاضران دو ساعت صحبت کردند و مطالب متعدد اعم از انتقادات، دیدگاه‌ها و پیشنهاداتی مطرح کردند که شامل مواردی همچون سیستم اجرایی و موضوع انتخابات می شود. آقای رئیس جمهور با استقبال از مطالب بیان شده، تاکید داشت که باید همه صداها و حرف‌ها شنیده شود.

این فعال سیاسی اظهار کرد: تاکید رئیس جمهور و تمامی شرکت کنندگان در این نشست بر این بود که باید زمینه‌ها و بسترهای مشارکت خوب و رقابت ارزنده فراهم شود؛ همه جریان‌ها و افراد حاضر در جلسه چنین تفاهمی با دولت و رئیس جمهور داشتند که باید همگان زمینه برگزاری انتخابات پرشور را فراهم کنیم که شامل وظایف دولت و احزاب و گروه‌ها می‌شود.

 همه باید خود را موظف به امیدآفرینی در چارچوب نظام بدانیم

وی اضافه کرد: نکته دیگر این بود که در عین وجود نقایص و کاستی‌ها و انتقادات درباره کارکرد دستگاه‌ها و دولت، همه باید خود را موظف به امیدآفرینی در چارچوب نظام بدانیم چون امیدآفرینی یکی از مولفه‌های مهم و موثر مشارکت مردم در انتخابات است. این کار وظیفه دولت و احزاب و گروه‌ها و افراد است که ضمن طرح انتقادات منصفانه، اقدامات و کارهای خوبی انجام شده در کشور را بازتاب دهند به این دلیل که همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم.

موسوی در عین حال گفت: در این جلسه انتقاداتی نسبت به برخی کارکردها مطرح شد. اجماع نظری درباره برخورد با فساد بود مبنی بر اینکه باید با فساد برخورد شده و در این باره خط قرمزی هم نباشد؛ همچنین پرونده‌های فساد صریح و شفاف مورد رسیدگی قرار گرفته و به اطلاع عموم برسد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز