تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
فرماندار شهرستان اسفراین:

زمین لرزه شب گذشته اسفراین به برخی روستاها خسارت زد

فرماندار شهرستان اسفراین گفت: زمین لرزه ۴.۷ ریشتری که یکشنبه شب در اسفراین روی داد، خسارات جانی نداشت اما به برخی از روستاهای این شهرستان خسارات جزئی وارد کرده است.
کد خبر: ۹۳۹
اخبار معاصر: مهدی عابدی فرماندار شهرستان اسفراین اظهار کرد: ساعت ۱۹ و ۸ دقیقه و ۴۰ ثانیه یکشنبه شب، زلزله ای به بزرگی ۴.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) به مرکزیت حوالی اسفراین روی داد اما خوشبختانه این زمین لرزه خسارات و تلفات جانی در پی نداشت.

وی اضافه کرد: با وجود این زمین لرزه شب گذشته خساراتی به برخی از منازل روستایی این شهرستان از جمله روستاهای حسن آباد، بیدواز، اردغان، سرچشمه و ... وارد کرده که این خسارات در حد ترک خوردگی و شکستن شیشه منازل است.

عابدی تصریح کرد: افزون بر این زلزله دیشب سبب ریزش کوه و بسته شدن برخی از راه های این شهرستان شد اما به همت نیروهای راهداری این مسیرها اکنون بازگشایی شده و مشکل خاصی وجود ندارد.

شامگاه یکشنبه زلزله ای به بزرگی ۴.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) اسفراین در خراسان شمالی را لرزاند.

مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمان وقوع زمین لرزه ساعت ۱۹ و ۸ دقیقه و ۴۰ ثانیه در ۱۰ کیلومتری عمق زمین ثبت کرده است.

این زمین لرزه در حوالی اسفراین در جنوب استان خراسان شمالی و در موقعیت ۳۷.۰۹۲ درجه شمالی و۵۷.۷۴۹ درجه شرقی به ثبت رسیده است.

این زمین لرزه در بجنورد و دیگر شهرستان های خراسان شمالی نیز احساس شد.

شهرستان ۱۲۷ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی واقع شده است.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز