تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°

۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴

گزافه گویی نماینده کویتی: باید «کشور اهواز» را به رسمیت بشناسیم!

یک نماینده کویتی در اظهاراتی مداخله‌جویانه و سخیف خواستار افتتاح سفارتخانه اهواز در این کشور شد.
کد خبر: ۹۳۹۶
اخبار معاصر : به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه القبس، "احمد مطیع العازمی،" یکی از نمایندگان کویت در اظهاراتی مداخله‌جویانه از دولت این کشور خواست آنچه وی "کشور اهواز عربی اشغالی" خواند را به رسمیت بشناسد.

این نماینده کویتی همچنین با بیان این اظهارات سخیف از دولت این کشور خواست سفارتخانه اهواز را در کویت افتتاح کند. درخواست این نماینده پس از آن بیان می شود که کویت خواهان اخراج سفیر ایران و قطع روابط دیپلماتیک خود با جمهوری اسلامي به ادعای مداخلات دائم در امور کشورهای شورای همکاری خلیج فارس شده بود.

این نماینده در ادامه لفاظی‌های خود گفت: همه ما می دانیم اهواز «کشوری» عربی است که رژیم شاه سابق ایران با همکاری انگلیس در سال 1920 آن را اشغال کرد. اکنون زمان آن رسیده است که کشورهای عربی با درخواست برای استقلال این منطقه از رژیم فارسی، حقوق آنها را به رسمیت بشناسد.

این نماینده کویتی در ادامه لفاظی‌هایش گفت ضرورت دارد: پس از آن که اصالت این ملت (مردم اهواز) را مشاهده کردیم، در کنار آن‌ها بایستیم.


انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴
اولا که قدمت شهر اهواز به پیش از اسلام بر میگردد و نه به سال 1922 و تا کنون کشوری در داخل ایران نداشته ایم که بعدا الحاق کرده باشیم.
دوما چرا این حاشه خلیج فارس نشین ها فقط به شهر های نفتخیر و استراتژیک ما چشم دارند؟ کسی دنبال شهر های بدون نفت و منابع زیر زمینی نیست؟
سوما خود کویت قدمت مبارکش چقدر است؟ چرا ما ادعای الحاق کویت را به اهواز نکنیم؟؟؟

آخرین اخبار روز