تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
رئیس برنامه واکسن کرونا در آمریکا اعلام کرد:

احتمال تزریق واکسن کرونا از 20 روز دیگر

دکتر سلاوی به رسانه ها اعلام کرد که هر یک از شرکت های مدرنا و فایزر می توانند تا روز مشخص شده مجوز های لازم را دریافت و برای تزریق واکسن اقدامات لازم را انجام دهند
کد خبر: ۱۲۰۳۳
به گفته رئیس برنامه واکسن کرونا، این دیدگاه مطرح است که تا پایان سال 2020 قریب به 20 میلیون نفر از مردم آمریکا واکسینه شوند. 
او درباره اولویت های تزریق واکسن برای این گروه از افراد گفت: اولویت با کارکنان بهداشت و درمان و سالمندان خواهد بود.
وی در ادامه صحبت هایش افزود: امیدواریم با تزریق این واکسن و البته ادامه واکسیناسیون 70 درصد باقی مانده از مردم بتوانیم کرونا را در این کشور ریشه کن کنیم و به ایمنی گله ای دسترسی پیدا کنیم. 

ابتلا به کرونا در آمریکا مرتب در حال گسترش بوده و شمار کل مبتلایان به بیش از ۱۲ میلیون نفر رسیده است. تا کنون بیش از ۲۵۰ هزار نفر در ایالات متحده بر اثر کرونا جان‌باخته‌اند.

شرکت داروسازی آمریکایی فایزر و شرکت همکارش بیون‌تک، روز جمعه رسما برای مجوز اضطراری استفاده از واکسنشان در ایالات متحده درخواست دادند.
اطلاعات به‌دست‌آمده از آزمایش پیش‌رفته این واکسن نشان داده که ۹۴درصد از بزرگ‌سالان بالای ۶۵ سال را در مقابل بیماری کووید۱۹ ایمن می‌کند.
فایزر می‌گوید امیدوار است که در همین کمتر از ۴۰ روز باقی‌مانده تا پایان سال ۲۰۲۰، تا حدود ۵۰ میلیون دوز از این واکسن تولید کند و سال آینده هم تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دوز تولید کند. برای واکسینه‌کردن هر فرد به دو دوز از این واکسن نیاز است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز