تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۶.۹۹°
۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
تازه ترین اثر مری داونینگ منتشر شد

«تا پایان این فصل تعطیل است» در ژانر وحشت

تا پایان این فصل تعطیل است تازه‌ترین اثر مری داونینگ هان Mary Downing Hahn، در گروه ادبیات وحشت رمان نوجوان در نشر پیدایش منتشر شد.
کد خبر: ۱۲۴۴۰
تا پایان این فصل تعطیل است تازه‌ترین اثر مری داونینگ هان Mary Downing Hahn، نویسنده‌ آمریکایی است. این کتاب با عنوان اصلی Closed for the season: a mystry story در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و خانم داونینگ هاون را برنده‌ جایزه‌ ادگار برای بهترین کتاب کودک و نوجوان و نامزد جایزه‌ دوروتی کانفیلد فیشر کرد.

این نویسنده که سال‌ها پیش کتابدار کتابخانه مدرسه بوده است، نخستین اثر خود را در سال ۱۹۷۹ نوشت و تا کنون ۲۰ رمان نوجوان به رشته تحریر درآورده که معمولا با استقبال منتقدان مواجه شده است.

این اثر در گروه ادبیات وحشت و داستانی معمایی و هیجانی است. آرتور و لوگان دو نوجوان ۱۲و  ۱۳ ساله هستند که تصمیم می‌گیرند معمای قتلی را حل کنند که سال‌ها پیش در همان خانه‌ قدیمی‌ رخ داده که حالا لوگان و خانواده‌اش به آن نقل مکان کرده‌اند.

آرتور ادامه داد: «من و مامان بزرگ اصلا فکر نمیکردیم هیچ وقت کسی حاضر بشه خونه خانم دونالدسون رو بخره. سه سال خالی بود. فکر کنم بنگاه معاملات ملکی امیدوار بود یکی از خارج شهر مثل شماها که نمیدونه چه اتفاقی تو این خونه افتاده بیاد و اون رو بخره.

(...)

گفت: «خانم دونالدسون اونجا مرده ... به قتل رسیده».

شگفت زده به آرتور خیره شدم: « به قتل رسیده ؟! امکان ندارد» (ص. ۸)

آنها برای حل معمای این قتل به شهربازی متروکه و قدیمی شهر می‌روند که گویا برای یک فصل تعطیل است.

آرتور دوباره نوشته را خواند. بعد با صدایی آهسته گفت: «اگه ما اون ساک رو پیدا کنیم، می‌فهمیم کی خانم دونالدسون رو کشته».

به همدیگر خیره شدیم. اتاق زیر شیروانی در سکوت فرو رفته بود و می‌توانستم صدای مگسی را که پشت پنجره کوچک اتاق ویزویز می‌کرد بشنوم. جوری که انگار خانم دونالدسون داشت از تاریکی ما را نگاه می کرد و امیدوار بود قاتلش را پیدا کنیم و او را به سزای اعمالش برسانیم و برای همیشه اتهامی را که به او زده بودند پاک کنیم. (ص. ۸۵)

تا پایان این فصل تعطیل است را نشر پیدایش با ترجمه الهه مرادی و میلاد بابانژاد را در ۲۴۰ صفحه و شمارگان یک‌هزار نسخه منتشر کرده است. پیش از این کتاب خطای بخت ستارگان ما از این مترجمان و همین انتشارات روانه بازار نشر شده بود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز