تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰

کشور به ۱۵ هزار کتابخوانه نیاز دارد

مدیرکل کتابخوانه های عمومی اظهار کرد؛ سرانه کتابخوانی در کشور پایین است به همین دلیل کشور به ۱۵ هزار کتابخوانه نیاز دارد.
کد خبر: ۱۳۰۰۸
16آذرماه در مراسم معارفه مدیرکل کتابخوانه های عمومی استان سمنان افزود: سرانه کتابخوانی در کشور پایین است و بر اساس شاخص های جهانی در کشور باید ۱۵ هزار کتابخانه وجود داشته باشد در حالیکه هم اکنون سه هزار کتابخانه وجود دارد.

وی گفت:  استان سمنان ظرفیت بسیار قابل قبولی در حوزه کتابخوانه های عمومی دارد اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد و ظرفیت های خوبی در این استان موجود است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به توسعه کتابخانه ها در استان سمنان اظهار داشت:  استان سمنان از معدود استان‌های کشور است که دارای کتابخانه مرکزی است و باید تلاش شود توسعه کتابخانه های شهرستانی در استان سمنان اتفاق بیفتد.

رمصانی تاکید کرد: تمام امکانات را در اختیار اداره کل کتابخانه های استان سمنان قرار خواهیم داد تا توسعه کتابخانه شهرستان ها محقق شود.

وی گفت: کتابخوانه مهدیشهر آماده بهره برداری است و اعتبارات خوبی برای تجهیز تخصیص یافته و بودجه این طرح نیز پرداخت خواهد شد.

معاون نهاد کتابخوانه های عمومی کشور گفت: مدیران ستادی نهاد کتابخوانه ها به لحاظ مدیریتی، جوان و با انگیزه هستند و تلاش داریم از این توانمندی در خدمت بیشتر به مردم بهره مند شویم.‌

همچنین طاهریان، مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی استان سمنان با تقدیر از استاندار سمنان و رییس نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: می کوشیم تا از ظرفیت فضای مجازی و فناوری های نوین برای تحقق اهداف عالی کتاب و کتابخوانی در استان استفاده کنیم.

وی از تلاش برای جذب اعضای فعال برای کتابخانه های استان خبر داد و اضافه کرد: کتابخوانه های عمومی استان را به معنای واقعی به پاتوق فرهنگی تبدیل کرده و از این ظرفیت حداکثر استفاده را خواهیم‌برد

در این مراسم که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان برگزارشد محمد طاهریان به عنوان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان معرفی شد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز