تهران ۱۵.۹۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

توزیع ۱۸ هزار میلیارد، بودجه‌ عمرانی بین استان‌های کشور

طبق پیش بینی های نائب رئیس کمیسیون برنامه مجلش شورای اسلامی، بودجه‌ عمرانی که بین استان‌های کشور توزیع می‌شود به ۱۸ هزار میلیارد تومان می رسد.
کد خبر: ۱۴۲۸۹
دکتر محمد خدابخشی پیرامون بودجه استان‌ها اظهار کرد: امسال در طرح اصلاح ساختار بودجه‎ای حکمی آورده شده که توزیع بودجه استان‎ها بر اساس شاخصه‌های محرومیت، جمعیت، نرخ بیکاری و درآمد سرانه صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه با لحاظ کردن این شاخص‌ها بودجه استان‌ها متفاوت‌تر از گذشته خواهد بود، تصریح کرد: مناطقی که کمتر توسعه‌یافته هستند در توزیع بودجه استانی موردتوجه قرار خواهند گرفت.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: شاخص مهمی که قبلاً در استان‎ها برای توزیع بودجه به آن توجه نمی‎شد مساحت شهرستان‎ها بوده که این موضوع نیز در بودجه ۱۴۰۰ مورد اهتمام قرار خواهد گرفت.

خدابخشی بیان کرد: با توجه به اینکه مصوبه کمیسیون بودجه در صحن علنی مجلس مصوب شده و نمایندگان به آن رأی دادند و در شورای نگهبان در حال بررسی است، در آینده‌ای نزدیک نهایی می‌شود و ما مصمم هستیم در بودجه ۱۴۰۰ بر اساس شاخص‌های بیان شده توزیع بودجه استان‌ها انجام شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی افزود: این بودجه متوازن‌تر و منصفانه‌تر از گذشته خواهد بود و در این راستا با سازمان برنامه‌وبودجه صحبت شده و در کمیسیون تلفیق بودجه این مهم انجام خواهد شد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز