تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲
فرماندار قائمشهر اعلام کرد:

آمار مبتلایان به کرونا در قائمشهر افزایش یافت

فرماندار قائمشهر گفت: این که وضعیت کرونایی این شهرستان نارنجی است اما در هشدار افزایشی شیوع ویروس قرار دارد، گفت که در حال حاضر ۱۶۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های قائمشهر بستری هستند.
کد خبر: ۱۵۱۵۹
یحیی یوسف پور افزود که آمار بیماران بستری نسبت به اوایل آذر و یک هفته پس از اجرای طرح جامع محدودیت های هوشمند کرونایی ۲ برابر شده است.

وی آمار بیماران بستری در آن زمان را ۸۱ نفر اعلام کرد.

یوسف پور توضیح داد : هم اکنون ۱۳۶ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان رازی و ۳۳ بیمار هم در بیمارستان ولیعصر بستری هستند و سه بیمار مبتلا به این بیماری هم روز سه شنبه جان باختند که ۲ تن قائمشهری و یک نفر هم ساروی بود.

فرماندار قائمشهر بر ضرورت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و اجرای دقیق محدودیت های اعلامی از سوی ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا تاکید کرد و هشدار داد : برای این که وضعیت از این وخیم تر نشود و وارد رنگ بندی قرمز کرونایی نشویم از شهروندان می خواهم که از هرگونه عادی انگاری پرهیز کنند.

وی گفت : همه باید با رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک ، فاصله گذاری اجتماعی ، شست و شوی مداوم دستان ، زمان بندی کسب و کار و ترددهای خودروی از جمله محدودیت تردد شبانه تلاش کنیم تا وضعیت شهرستان قرمز نشود چون کادر درمانی به اندازه کافی خسته شده اند .

یوسف پور با قدردانی از اصناف و بازاریان به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی ، از آنان خواست تا همچنان موارد بهداشتی را رعایت کنند و تاکید کرد : بدون همراهی مردم نمی توانیم این ویروس را کنترل کنیم.

وی تاکید کرد : تنها با خروج شهرستان از وضعیت نارنجی و رسیدن به وضعیت زرد و سفید است که می تواند چرخ های اقتصاد شهرستان را بار دیگر به حرکت درآورد در حالی که اگر وضعیت به همین شکل ادامه یابد و یا قرمز شود ، متاسفانه ۸۰ درصد از کسب و کارهای شهرستان به تعطیلی کشیده می شود که به زیان همه از جمله اصناف است.

فرماندار قائمشهر با اعلام اینکه در طرح شهید سلیمانی یک قرارگاه مرکزی در قالب ۱۰ بلوک و ۲۹۰ پایگاه سلامت در حال فعالیت هستند، گفت: در طرح شهید سلیمانی و با همراهی سپاه، شبکه بهداشت و هلال احمر با داشتن کارت شناسایی به خانه های مردم مراجعه می کنند.

یوسف پور افزود : در این طرح بیماران مشکوکی که شناسایی می شوند اگر نیاز به بستری در بیمارستان نداشته باشند در قرنطینه خانگی قرار می گیرند و در صورت لزوم مایحتاج روزانه اشان توسط نیروهای فعال در طرح شهید سلیمانی تامین می شود تا نیازی به حضور در بیرون از خانه نداشته باشند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز