تهران ۱۳.۹۹° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ؛

کلاهبرداران اسکیمری دستگیر شدند

رئیس پلیس فتا تهران اعلام کرد؛ چهار عضو باند کلاهبرداران اسکیمری دستگیر شدند و متهمان نیز ۳۰ میلیارد ریال از کارت‌های بانکی شهروندان برداشت کرده بودند.
کد خبر: ۱۵۲۱۸
سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهارکرد:  تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و از برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شان  شکایت کردند که بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان قرار گرفت.

وی افزود: در خصوص عامل و چگونگی برداشت از حساب مالباختگان تحقیق به عمل آمد که  با اشتراک گیری از اظهارات شاکیان، کارآگاهان دریافتند که شاکیان در محله های یکسانی سکونت دارند و در یک بازه زمانی معین از کارت های عابربانکشان  خرید شده است.

رئیس پلیس فتا تهران اضافه کرد: با به دست آمدن این سرنخ ها کارآگاهان احتمال دادند که مجرم یا مجرمان با استفاده از دستگاه اسکیمر کارت های عابر بانک را  کپی کرده اند.

گودرزی با اشاره به اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که  چهار متهم با همکاری یکدیگر از حساب بانکی شهروندان برداشت کرده اند، گفت: هویت و مخفیگاه متهمان شناسایی شده است و با هماهنگی های قضائی هر چهار نفر در عملیات های منسجم دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه متهمان به جرم ارتکابی معترف و اظهار کردند که۵۰ عدد عابر کارت شهروندان را کپی و با آن ها کالا خریداری کرده اند، گفت: کارشناسان مبلغ سرقت شده از حساب های بانکی مالباختگان را ۳۰  میلیارد ریال اعلام کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس گودرزی از شهروندان خواست هنگام  خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار حتما رمز اول توسط دارنده کارت وارد شود و از در اختیار گذاشتن رمز های بانکی خود به دیگران و فروشندگان خودداری کنند. فروشنده موظف است که دستگاه کارخوان (pos) را در اختیار خریدار قرار دهد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز