تهران ۱۳.۹۹° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

لزوم ورود خودرو سازان داخلی به عرصه رقابتی

اگر خودرو سازان انتظار دارند که از خودروی داخلی حمایت شود ، باید نشان بدهند این افزایش نه از سر توان چانه زنی و متکلم وحده بودن در بازار خودرو بلکه به دلیل ارائه خدمات بیشتر یا محصول باکیفیت‌تر است.
کد خبر: ۱۵۴۷
نویسنده :
امین اسدی
اخبار معاصر: تناسبی بین قیمت و کیفیت برخی خودروهای تولیدی در داخل کشور به چشم نمی‌خورد، برخی از خودروهای با قیمت بیشتر، کیفیت کمتری دارند و این موجب عدم رضایت مردم از تولیدات خودورسازان است.

 به نظر می‌رسد افکار عمومی اکنون بیش از همه نیاز به این دارد که برای خرید محصولات خودروهای داخلی و افزایش قیمت‌ها برای چندمین بار اقناع شود و مایل هستند بدانند با خرید و حمایت از این شرکت‌های خودرو‌سازی محصول بهتری را دریافت می‌کنند یا خیر ؟ و همینطور محصولات موجود را با خدمات پس از فروش بهتری دریافت خواهند کرد یا خیر؟

اگر خودرو سازان انتظار دارند که از خودروی داخلی حمایت شود، باید نشان بدهند این افزایش نه از سر توان چانه زنی و متکلم وحده بودن در بازار خودرو؛ بلکه به دلیل ارائه خدمات بیشتر یا محصول باکیفیت‌تر است و باید مدیران این شرکت‌های خودرو‌سازی مردم را در خرید تولیدات داخلی قانع کنند.

خودرو سازان داخلی باید تلاش کنند یک برنامه‌ریزی مدون داشته باشند و هزینه افزایش قیمت‌ها صرف مواردی چون افزایش کیفیت یک محصول در آینده کوتاه مدت یا کاهش هزینه در یک بخش از صنعت خواهد شد، وگرنه شکل‌گیری این احساس که خودرو سازان زور می‌گویند و هروقت و هر طور که می‌خواهند خودروی خود را به مردم می‌فروشند.

باید کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش در اولویت کاری شرکت‌های خودروساز قرار گیرد ، مردم امروز از کیفیت و خدمات نامناسب شرکت‌های خودروسازی گله‌ مند هستند و این هم حق مسلم ملت است. برای ارتقای کیفیت و خدمات پس از فروش شرکت‌های خودروساز باید شرایط رقابتی را در کشور به وجود بیاید .

از طرفی نیز وزیر صنعت نباید طوری عمل کند که مردم رادر برابر تولید ملی‌ قرار دهد ،مردم اگر اعتماد پیدا کنند این خودروهای تولید داخل با کیفیت هستند قطعا از تولید داخلی حمایت میکنند. اما هم اکنون در طی سال های گذشته خودروهای داخلی از کیفییت مطلوبی برخوردار نیستند . اما اگر حقوق مشتری رعایت بشود و خودرویی با کیفیت بهتر و قیمت نازل تر و همینطور با وجود خدمات پس از فروش بهتر تولید شود ، تردید نکنیم اگر اینگونه شد، مردم نیز از تولید داخلی حمایت خواهند کرد.

یادداشت: امین اسدی
انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز