تهران ۱۳.۹۹° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۸

مزین شدن میدان ۱۷ شهریور بردسیر با تندیس یک زن مسیحی

شهروندان بردسیری از صبح تا شب نمادهای شهری را که همه بر ذهن و دل مخاطب تاثیرگذار هستند می بینند، رنگ، حجم، چگونگی و عملکرد این نمادها هر کدام می‎تواند پیام‌های خاصی را به مردم منتقل کند و در این میان میدان 17 شهریور بردیس.
کد خبر: ۱۵۵۵

اخبار معاصر: شهروندان بردسیری از صبح تا شب نمادهای شهری را که همه بر ذهن و دل مخاطب تاثیرگذار هستند میبینند، رنگ، حجم، چگونگی و عملکرد این نمادها هر کدام میتواند پیام‌های خاصی را به مردم منتقل کند پس در این برهه با توجه به مضامین انقلاب شکوهمند اسلامی ما و تاکیدهای مقام معظم رهبری باید این نمادها و مبلمان شهری طوری طراحی شوند که نمود تحقق بخشی از سبک زندگی اسلامی جامعه به حساب آید اما این نماد ها در بردسیر به چه اندازه با نمادهای موجود در میادین و اماکن عمومی همخوانی دارد؟

شهر و شهرنشینی، امروزه از مهمترین موضوعات اجتماعی است که میتواند عناصر فرهنگی و کلیه فرایندهای ناشی از تاثیر انسان و محیط پیرامون او را دستخوش تغییر و تحول قرار دهد. شهر مفهومی مدنی دارد و ساخت مدنیت و الگوهای توسعه شهری نیازمند رجوع به منابع دینی نظریه پردازی، الهام از گذشته و داشته و پیشینهی تاریخی و متناسب سازی آن با نیازهای پیچیده و گوناگون انسان معاصر است.

عنوان ” شهر اسلامی ” برخاسته از یک ضرورت و نیاز استراتژیک است. ساختن شهرها، نحوه اداره آن و تعامل انسان‌ها با یکدیگر در منظر اسلام یک مجموعه واحد، پویا، هماهنگ و معناداری است که غایت آن رشد و تعالی انسان و پیدایش زیستگاهی است بر اساس فطرت و در خدمت شکوفایی انسانها. شهر اسلامی به دنبال انتظام و تعادل بین مجموعه عناصر تشکیل دهنده جامعه شهری و ایجاد توازن و هماهنگی در عموم ساختارها، رفتارها و کنش ها و واکنشهای افراد و سامانه‌های شهری است تا در سایه تعالیم آسمانی، آرامش و آسایش توام با تسخیر طبیعت و شکوفاترین شهروندان را در زیستگاهی آباد و خدا محور تربیت کند.

مزین شدن میدان ۱۷ شهریور بردسیر با تندیس یک زن مسیحی

مزین شدن میدان ۱۷ شهریور بردسیر با تندیس یک زن مسیحی

مزین شدن میدان ۱۷ شهریور بردسیر با تندیس یک زن مسیحی

در فضا سازی شهری همانگونه که هر انسانی میتواند خدا را و نشانه او را در خیلی از اتفاقات روزمره خود ببیند که به طور مثال میتوان به زیبایی وجود درخت در پارک، فوران آب که مایه حیات است در وسط یک میدان میتواند انسان را به یاد خدا بیاندازد.

مسلما هر شهروند موحدی که صبح از خانه بیرون می آید میتواند تا رسیدن به محل کار خود ده‌ها نشانه از زندگی اسلامی را ببیند مگر زندگی اسلامی غیر از یک بستر مناسب شهری توام با مشاهده رفتارهای دینی است که محور آن انسان و سعادت او است که سعی میشود در بستر شهر و بخش‌های مختلف مدیریت شهری قابل مشاهده است و کسانی که پیش نیاز رسیدن به سبک زندگی اسلامی را در خود ایجاد کردهاند با برداشت از فیزیک‌ و کالبد شهر و انسان‌های موجود تحت لوای آموزههای دینی در آن دارد به سبک زندگی اسلامی برسد.

خیلی از نماد های موجود در میادین و اماکن عمومی شهرستان بردسیر طوری طراحی شدهاند که نمود تحقق بخشی از سبک زندگی اسلامی هستند اما در این میان وجود بعضی از نماد ها با اسامی میادین و پارکهای شهر همخوانی ندارد.

بیتردید، قیام ۱۷شهریور را میتوان به عنوان یکی از نقاط عطف مبارزات ملت مسلمان ایران علیه رژیم پهلوی دانست. ابعاد عظیم کشتار و سرکوب مردم بیگناه در این روز باعث شد تا انقلابیون و رهبران آنها در حرکت خود مصممتر گردند و در این بین رهبری مدبرانه حضرت امام خمینی(ره) نقشی به سزا داشت. حمایتهای سران به اصطلاح دموکرات آمریکا از رژیم پهلوی در سرکوب مبارزین نیز باعث گردید تا ادعاهای به اصطلاح حقوق بشری و دموکراتیک آنها در بین مردم رنگ ببازد و ماهیت اصلی آنان برای مردم ایران هرچه بیشتر نمایان گردد. در مجموع باید گفت قیام خونین ۱۷ شهریور عاملی موثر در تشدید مبارزات مردمی و تسریع در سقوط رژیم پهلوی به شمار میرود, ولی میدان ۱۷ شهریور که به همین نام مزین شده با قرار دادن تندیس یک زن مسیحی از حقیقت این روز بزرگ فاصله گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: آرمان کویر


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز