تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
مدیر حوزه آذربایجان غربی؛

جنگ نرم، ابزار تردید در اعتقادات

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: دشمن با استفاده از جنگ نرم، باورهای دینی و اجتماعی نادرست را در قالبی خیرخواهانه و بشردوستانه نشان داده، اعتقادات افراد را مورد تردید قرار می دهد.
کد خبر: ۱۶۰
اخبار معاصر: حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد قهرمانی، با تاکید برنقش رسانه ها در تنویر افکار عمومی اظهارداشت: دشمنان اسلام با استفاده از جنگ نرم و نقش رسانه ها به تخریب افکار عمومی پرداخته و سعی در نابودی کامل دین اسلام را دارند.

وی افزود: مخالفین مکتب اسلام در طول تاریخ با استفاده از ابزارهای گوناگون سعی در مخدوش ساختن ذهن انسان داشته و باورهای اعتقادی و دینی مردم را مورد هجوم قرار می دهند.

حجت الاسلام قهرمانی بیان داشت: مستکبران و دشمنان اسلام با استفاده از روش های مختلف و ایجاد جنگ های داخلی و گروه های تروریستی مانند داعش، القاعده و سازمان های تروریستی، سعی در تخریب چهره رئوف اسلام داشته و از این طریق می خواهند مانع بیداری اسلامی در منطقه شوند.

وی تصریح کرد: با تحرکات و تاثیر رسانه های غربی بر افکار عمومی، وجود آموزه های دینی و ایام مذهبی مانند شب های قدر، نقش بسزایی در کاهش تاثیرگزاری این رسانه ها داشته و به برکت پاک بودن این ایده ها، اعتقادات و باورهای دینی هر روز در جهان گسترده تر می شود.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی، با اشاره به تعابیر مختلف جنگ نرم در طول تاریخ خاطرنشان کرد: استفاده از روش‌های تبلیغی نرم و شگردهای روان شناسانه و فریب دهنده از جمله نقشه دشمن بوده و از این طریق به تخریب و تضعیف افکار عمومی می پردازند.

وی اذعان داشت: جنگ سخت جهاد اصغر و جهاد اکبر مبارزه با نفس و افکار و خیالات باطل و دشمنان باطنی اسلام بوده و بی توجهی به این امر موجب رسیدن دشمنان اسلام به اهداف پلیدشان می‌شود.

حجت الاسلام قهرمانی با اشاره به فرهنگ نادرست کشورهای اسلامی برای تبلیغ دین افزود: دولت های غربی از کوچک ترین تولیدات خود مانند مواد غذایی برای تبلیغ دین استفاده کرده و با استخدام افراد در مراکز علمی و دانشگاهی افکار و باور های خود را به اسلام انتقال می دهند.

وی اضافه کرد: در کشور های اسلامی مراکز تولیدی و اقتصادی کمتر به فکر ایده های نوین برای تبلیغ و ترویج دین الهی بوده و این امر کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

این استاد حوزه، با تاکید بر نقش مهم و تاثیرگذار جوانان در تبلیغ و گسترش دین اسلام افزود: جوانان باید به هویت ایرانی و مسلمان بودن خود افتخار کنند و با پاسداری از ارزش ها و دستاورد های اسلام، این دین الهی را از طریق شبکه های مجازی در سراسر جهان گسترش دهند تا تمامی مردم جهان واقعیت های دینی و آرمان های انقلاب اسلامی را شناخته و با حذف مستکبران و زور گویان عدالت اسلامی را در سراسر جهان گسترش دهند.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز