تهران ۳۳.۸۵° كمينه ۳۳.۷۳°  بیشینه ۳۴.۷۹°
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
دبیر اسبق دفتر تحکیم وحدت

آزموده را آزمودن خطاست/ بعد از لغو همه تحریم ها به برجام بازگردیم

دبیر اسبق دفتر تحکیم وحدت با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری گفت: تعهدات ما قابل برگشت است، ولی در زمانی که تحریم هایی که امریکا و سازمان ملل و ... برخلاف برجام، علیه ما وضع کردند برداشته شود، هر زمان که آنها به برجام برگشتند و به تعهدات خود عمل کردند، ما نیز به برجام برمی گردیم.
کد خبر: ۱۷۲۳۲
بعد از لغو همه تحریم ها به برجام بازگردیمبه گزارش پایگاه خبری معاصر ، علی بیانی دبیر اسبق اتحادیه دفتر تحکیم وحدت، با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری درباره بازگشت کشورمان به تعهدات بعد از لغو همه تحریم‌ها و پس راستی آزمایی ایران گفت: ما با دولت دموکرات و دولت جمهوریخواه تجربه مذاکره و گفت و گو را داشتیم اما در ازای این مذاکره چه اتفاقی افتاد؟

بیانی افزود: البته از قدیم گفته اند آزموده را آزمودن خطاست. بعد از برجام ما به تعهدات خود در ذیل این توافق عمل کردیم. حتی بعضا فراتر از برجام عمل کردیم. محدودیت ها را پذیرفتیم و حسن نیت خود را به غربی ها و گروه 5+1 نشان دادیم ولی در مقابل نه آمریکا و نه 3 کشور اروپایی، به تعهدات خود عمل نکردند و زمانی که امریکا از برجام خارج شد، کشورهای اروپایی هم برجام را در مقاطعی نقض کردند و از زیر بار تعهدات خود شانه خالی کردند و عملا بعد از خروج امریکا از برجام، چنین اتفاقی رخ نداد و کشورهای اروپایی به برجام برنگشتند.

وی ادامه داد: در این برهه زمانی، عقل، منطق و اصول دیپلماسی حکم می کند که ابتدا از طرف غربی ها مثل امریکا و 3 کشور اروپایی راست آزمایی صورت پذیرد و ما به برجام برگردیم و به تعدات خود عمل کنیم.

بیانی اظهار داشت: تعهدات ما قابل برگشت است، ولی در زمانی که تحریم هایی که امریکا و سازمان ملل و ... برخلاف برجام، علیه ما وضع کردند برداشته شود، هر زمان که آنها به برجام برگشتند و به تعهدات خود عمل کردند، ما نیز به برجام برمی گردیم.

دبیر اسبق دفتر تحکیم وحدت گفت: این سیاست و خواسته به حق، سیاست دولت روحانی نیست بلکه سیاست جمهوری اسلامی ایران و مردم است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز