تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲

احتمال آبگرفتگی و گرد و خاک در برخی نقاط کشور

احتمال کاهش محسوس دما در سواحل شمالی و آبگرفتگی و پدیده گرد و خاک در برخی نقاط کشور وجود دارد.
کد خبر: ۱۹۰۱
آخر هفته در سواحل شمالی و دامنه های البرز دما 8 تا 10 درجه کاهش می‌یابد و در استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه های زاگرس مناطق مرکزی، جنوبی و شمال شرق کشور رگبار و رعدوبرق و در برخی نقاط با وزش باد شدید محلی پیش بینی شده است. احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های محلی نیز در برخی از استان ها وجود دارد.
احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان از نفوذ توده هوای خنک شمالی به نواحی شمالی کشور از پنجشنبه خبر داد و افزود: ورود توده هوای خنک همراه با گذر و فعالیت موج تراز میانی جو (ناوه تراز میانی) است که از اواخر پنج شنبه تا شنبه از نیمه شمالی کشور گذر خواهد نمود و از اواخر شنبه از شمال شرق خارج می‌شود.
وی بیان نمود: بدین سبب با تقویت رطوبت و کاهش دما انتظار می‌رود بارش قابل توجهی طی روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه در استان‌های ساحلی شمال کشور رخ دهد که گاهی با تشدید بارش به شکل رگبار و همراه با رعد و برق خواهد بود. احد وظیفه افزود: در این مدت بارش‌های رگباری در دامنه های جنوبی البرز، شمال غرب و بتدریج از اواخر پنج شنبه در شمال شرق کشور رخ خواهد داد که در مناطق مستعد، بارش تگرگ دور از انتظار نمی باشد.
مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تشریح کرد: پنج شنبه 94/06/26 در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان،‌ خراسان ‌شمالی و دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و  جمعه در 94/06/27 استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان،‌ خراسان‌شمالی، خراسان رضوی و دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان احتمال آب گرفتگی معابر عمومی در شهرها، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های محلی وجود دارد.
وظیفه خاطر نشان کرد: طی سه روز آینده، بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب به سبب افزایش ناپایداری همرفتی، وقوع رگبار و رعدوبرق در استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه های زاگرس مناطق مرکزی، جنوبی و شمال شرق کشور پیش بینی می‌شود که در برخی نقاط با وزش باد شدید محلی همراه خواهد بود.
وی با اشاره به ناپایداری همرفتی و رشد ابرهای جوششی نسبت به احتمال وقوع طوفان تندری و وزش باد شدید موقت در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب چهارشنبه و پنج شنبه در جنوب استان مازندران، جنوب گلستان، شمال سمنان و استان های قزوین، مرکزی، تهران، البرز، قم و شمال غرب اصفهان هشدار داد و افزود: در جنوب تهران، البرز و قم در برخی نقاط احتمال خیزش گردوخاک نیز وجود دارد.
مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در خاتمه متذکر شد: با کاهش 8 تا 10 درجه‌ای دما در سواحل شمالی و دامنه های البرز، از جمعه تا شنبه در قله های مرتفع البرز احتمال بارش برف وجود دارد و روزهای پنجشنبه و جمعه دریای خزر نیز مواج پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/
منبع :روابط عمومی سازمان هواشناسی کشوری
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز