تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶

خروج مرغ زنده و بسته‌بندی از خرم‌آباد ممنوع است

کد خبر: ۱۹۷۵۴
 فرماندار خرم‌آباد گفت: هرگونه فعالیت برای خروج مرغ زنده و بسته‌بندی شده از این شهرستان ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

جعفر طولابی در جلسه ستاد تنظیم بازار که امروز یازدهم فروردین‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: هرگونه عرضه و توزیع مرغ به‌صورت خارج از شبکه توزیع در محل کشتارگاه‌ها ممنوع و خروج مرغ به هر صورتی از این شهرستان غیرقانونی است که نیروی انتظامی باید بر این موضوع نظارت بیشتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: در تأمین مرغ مورد نیاز شاهد مشکلاتی در سطح شهرستان هستیم که هنوز برطرف نشده است.
فرماندار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: برخی ناشی از مشکلات کل کشور و برخی ناشی از شیوه توزیع در شهرستان است که طی روزهای اخیر با تشدید نظارت‌ها شیوه توزیع تا حدودی بهتر شده است.

طولابی اضافه کرد: دستگاه‌های نظارتی باید به این موضوع بیشتر توجه و نظارت‌ها را در گلوگاه‌های بازار، مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها، توزیع و عرضه در بین عاملان عمده و خرده‌فروش تشدید کنند.

وی با بیان اینکه بسیج، سپاه و اصناف در این زمینه همکاری جدی دارند، افزود: باید از نیروهای بسیج برای نظارت بر خرده‌فروشی‌ها استفاده شود تا بتوان بخشی از مشکلات فعلی را حل کرد که در این زمینه سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در صورت نیاز به نیروی نظارتی می‌تواند با سپاه استان هماهنگ باشد.

فرماندار خرم‌آباد بیان کرد: در شرایط عادی، مصرف روزانه مرغ در خرم‌آباد ۳۰ تا ۴۰ تن است اما اکنون بالای ۱۰۰ تن کشتار می‌شود که به دلیل افزایش تقاضا جوابگوی نیاز نیست بنابراین باید نظارت و کنترل جدی در حوزه توزیع صورت گیرد.

طولابی همچنین به فرارسیدن ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و گفت: باید مواد پروتئینی و اقلام اساسی مردم به میزان مورد نیاز تأمین شود تا در این ماه مردم با مشکل مواجه نشوند.

وی تأکید کرد: در خصوص نظارت بر فعالیت‌های صنفی در ماه مبارک رمضان نیز باید اقدامات جدی انجام شود و همه دستگاه‌های متولی آمادگی لازم را داشته باشند تا در برخورد با تخلفات اقدام قاطع  صورت گیرد.

 فرماندار خرم‌آباد شناسایی عوامل سودجو، دلال و واسطه‌ها را که در شرایط بحرانی سوءاستفاده می‌کنند ضروری دانست و اظهار کرد: باید با قاطعیت با این افراد برخورد شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز