تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱

تسلا به دنبال تولید سالانه 10 هزار مدل S و X

تسلا قصد دارد با استفاده از ورژن‌های جدید، تولید سالانه 10000 خودرو مدل S و X را از سر بگیرد و اساسا برنامه‌های خودروسازی بزرگ خود را مجددا احیا کند.
کد خبر: ۲۱۵۵۶
به گزارش معاصر به نقل از الکترک، مدل‌های S و X، گران‌قیمت‌ترین و پرچم‌داران خودروهای تسلا محسوب می‌شوند و دارای تعداد بسیاری ویژگی از جمله داشتن باتری 100 کیلوات ساعت هستند.

مدل‌های سدان و SUV هر دو بر روی یک پلتفرم ساخته شده‌اند و تسلا از آغاز برنامه‌های بزرگ خودروسازی‌اش قصد داشت که هر دو مدل را با حجم تولید سالانه 10 هزار خودرو تولید کند. این میزان تولید و تحویل خودرو با نرخ سالانه تنها در سال 2018 محقق شد.

پس از آن تسلا تمرکز خود را بر روی مدل‌های ارزانتر 3 و Y  با حجم بالاتری قرار داد و از مدل‌های گران‌قیمت S و X غفلت کرد.

تولید نسخه‌های S و X به تاخیر افتاد؛ چرا که ایلان ماسک، مدیر عامل این شرکت تایید کرد که تسلا مدت زمان بیشتر از آن چیزی که انتظار داشته صرف اطمینان حاصل کردن از ایمن‌بودن بسته‌های باتری این اتوموبیل‌ها کرده است، اما او کنون انتظار دارد که تحویل مدل S از ماه آینده و تحویل مدل X در سه ماه آینده آغاز شود.

ماسک در این خصوص بیان کرد: «ما قصد داریم دو هزار مدل S و X در سال تولید کنیم. شاید اگر بخت با ما یار باشد، بالاتر از 2400 یا 2500 واحد. این مسئله مجددا به مسائل زنجیره تامین جهانی بستگی دارد، که در آن بسیاری از عوامل خارج از کنترل ما در آن قرار دارد».

وی در خصوص تولید سالانه مابین 100000 تا 125000 دستگاه برای مدل‌های S و X صحبت می‌کند.

این ظرفیت قابل توجهی برای وسایل نقلیه لوکس است که قیمت آن‌ها از 80،000 دلار شروع می‌شود. اگر برای این دو مدل تقاضای کافی در بازار وجود داشته باشد، مدل‌های S و X را باید از پرفروش ترین وسایل نقلیه در رده های خود دانست و به نظر می‌رسد که تسلا براساس سفارش عقب افتاده فعلی خود، گمان می‌کند که چنین تقاضایی وجود دارد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز