تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

بلک بری سیستم عامل iOS خودروها را ساخته است

اگر یک خودرو، گوشی هوشمند بود،QNX سیستم عامل اندروید یا iOS محسوب می‎‌شود. این سیستم عامل تمام قطعات سخت‌افزاری خودرو را به هم متصل می کند تا "برنامه ها" بتوانند با یکدیگر به طور ایمن و مطمئن تعامل کنند.
کد خبر: ۲۱۸۵۲
به گزارش معاصر به نقل از تک ریپابلیک، BlackBerry QNX، استاندارد واقعی سیستم عامل‌های داخل خودرو است. اگر یک ماشین، گوشی هوشمند بود،QNX سیستم عامل اندروید یا iOS  محسوب می‎‌شود. این سیستم عامل تمام قطعات سخت‌افزاری خودرو را به هم متصل می کند تا "برنامه ها" – اعم از سرعت‌سنج گرفته تا سیستم کنترل فشار تایر - بتوانند با یکدیگر به طور ایمن و مطمئن تعامل کنند.

خودروهای مدرن بسیار پیچیده هستند و حسگرهای بی شماری، اعم از واحدهای کنترل الکترونیکی (ECU)، دکمه‌ها، ورودی‌ها، اتصال و موارد دیگر در این دستگاه‌ها در تعامل با یک‌دیگر قرار دارند و همه آنها توسط تامین کنندگان مختلف ساخته شده‌اند اما هنوز هم نیاز به برقراری ارتباط دارند تا نظم کلی بر آن‌ها حاکم شود. اینجاست که QNX وارد می‌شود.

گرانت کورویل، معاون محصولات و استراتژی مدیر عامل بلک بری- معروف به یکی از افراد مسئول پروژه QNX - اینگونه بیان می‌کند: «مصرف کننده هرگز آرم ما را نخواهد دید. او هرگز نرم افزار ما را نخواهد دید اما ما در خودرو وی ارتباط ایمن و امن برقرار می‌کنیم. " در مکالمه من با کورویل ، او مرتباً به ایمنی و امنیت برمی گشت.

اعتماد کاربر برای خودروها ضروری است، به خصوص امروزه و گسترش ارتباط میان خودرو و راننده آن. هکرها در سال 2015 توانستند از راه دور وارد جیپ شدند، حرکت آن را غیرفعال کردند و از راه دور رادیو، کنترل آب و هوا و برف‌پاک‌کن‌های شیشه جلو را دستکاری کردند. چندین تصادف منجر به مرگ در تسلا اتفاق افتاده است که ممکن است به ناتوانی سیستم راننده خودکار برای جلوگیری از تصادفات گوناگون مرتبط باشد و مصرف کنندگان عادی حداقل تا زمانی که سوار یک خودرو نشوند، همچنان مراقب اتومبیل های خودمختار هستند.

کامیون‌های ولوو اخیراً سیستم عامل QNX را تا حد زیادی پذیرفته‌اند؛ زیرا این سیستم کاملاً مطابق با بسیاری از استانداردهای ایمنی صنعت است و شرکت‌های خودروسازی را از تکرار محصولات گران‌قیمت خارج می‌کند که سبب تمایز آن‌ها از سایر تولیدکنندگان نیز نمی‌شود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز