تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۳

طرز تهیه لواشک آلو

طرز تهیه لواشک آلو روش درست کردن لواشک آلو را در شبنم نیوز بیاموزید.
کد خبر: ۲۱۹۴
اخبار معاصر: برای تهیه لواشک آلو بهتر است آلوهایی که ته جعبه میوه ها مانده و با قیمت نازل‌تر فروخته می‌شود و یا آلوهایی که نمی شود جلوی مهمان گذاشت و ترش مزه و ریز است را انتخاب کنید.

طرز تهیه لواشک آلو :

آلوها را تمیز بشویید و همراه یک استکان آب در قابلمه بریزید. شعله زیر قابلمه را روشن کرده و صبر کنید تا بجوشد. آلوها از خود آب پس می دهند. اجازه دهید کمی بجوشد تا آلوها نرم و له شوند.

در این مرحله محتویات قابلمه را از صافی عبور دهید. (می توانید از صافی آب کش کردن برنج هم استفاده کنید.) بر روی صافی دانه های آلو باقی می ماند و خود آلو به ظرف زیر صافی منتقل می شود. دوباره این مواد را بگذارید بجوشد تا غلیظ شود.

چند سینی انتخاب کنید و روی آنها را پلاستیک بیاندازید. لواشک را از قابلمه به روی سینی بریزید. لواشک بایستی خشک شود و بهترین و سریعترین راه برای این کار آفتاب است اما چون این روش در فضای باز امکان پذیر است، احتمال نشستن مگس و حشرات وجود دارد که برای جلوگیری از آن، بهتر است روی لواشک ها را ابتدا با توری بپوشانید سپس مقابل آفتاب قرار دهید.

بعد از اینکه کمی خشک شد با چاقو به قسمت های مربع یا مستطیل شکل و با اندازه دلخواه برش دهید. بعد از خشک شدن می توانید تا مدت طولانی در ظرف دربسته نگهداری کنید.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : طرز تهیه لواشک آلو
ارسال نظر

آخرین اخبار روز