تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

طرح تابعیت به فرزندان زنان ایرانی مزدوج با اتباع خارجی دو فوریتی ماند

نمایندگان مجلس با سلب یک فوریت از طرح دو فوریتی اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی مزدوج با اتباع خارجی و فرزندان شهدای غیر ایرانی مخالفت کردند.
کد خبر: ۲۲۳۰
اخبار معاصر: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سلب یک فوریت از طرح دو فوریتی اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی مزدوج با اتباع خارجی و فرزندان شهدای غیر ایرانی مخالفت کردند.

جعفر قادری نماینده شیراز به عنوان پیشنهاددهنده این درخواست گفت: در قوانین مدنی کشور به طور کامل درباره این موضوع تعیین تکلیف شده است. با سلب یک فوریت از آن می توان به طور کامل در کمیسیون ها درباره این طرح کارشناسی لازم را انجام داد.

وی ادامه داد: باتوجه به این که در پایان دوره نهم مجلس شورای اسلامی قرار داریم و باید از هرگونه ارائه طرح شتابزده جلوگیری کنیم، این طرح نیز باید با سلب یک فوریت آن به صورت کارشناسی بررسی شود.

قادری تصریح کرد: در این طرح پیش بینی شده که بار مالی اجرای آن برعهده وزارت آموزش و پرورش گذاشته شود که متاسفانه وزارت آموزش و پرورش پولی برای کارهای دیگر غیر از هزینه های جاری خود ندارد.

در نهایت نمایندگان مجلس از مجموع 197 نماینده حاضر با 98 رأی موافق، 49 رأی مخالف، 7 رأی ممتنع درخواست سلب یک فوریت از طرح دو فوریتی اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی مزدوج با اتباع خارجی و فرزندان شهدای غیرایرانی را تصویب نکردند.

دو فوریت این طرح روزهای گذشته در مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد حسن کامران دستجردی نماینده مردم اصفهان در مجلس به تصویب رسیده بود.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فاطمه بابایی
Iran, Islamic Republic of
۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
تو رو بخدا این طرح تصویب کنید کلی پچه بی سرنوشت مونده حداقل قانون بزارید که ازدواج های قبل 1385 که طرح قبلی تصویب شده رو فقط شامل میشه که مشکلاتی هم از قبیل به قول خودتون سرازیر شدن ازدواج ها نشه با تشکر

آخرین اخبار روز