تهران ۱۱.۹۹° كمينه ۱۱.۹۹°  بیشینه ۱۲.۷۹°
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

دستگیری ۳۰۴ سارق و زورگیر در تهران

کد خبر: ۲۳۰۲۸
فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: در مرحله نخست طرح کاشف پلیس آگاهی پایتخت در سال جاری، ۳۰۴ سارق و زورگیر در قالب ۶۰ باند دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا از شامگاه پایگاه خبری پلیس، سردار "حسین رحیمی" افزود: این افراد به ۲ هزار و ۹۷۹ مورد سرقت اعتراف کردند.

وی با اشاره به اینکه این سارقان در زمینه سرقت‌ به عنف، سرقت منزل، اماکن، مغازه، خودرو و موتور سیکلت و همچنین جعل و کلاهبرداری فعالیت می‌کردند، گفت: در یک ماه گذشته پلیس آگاهی تهران بزرگ به منظور مقابله جدی و همه جانبه با جرائمی که نقش مهمی در امنیت تهران داشته اقدامات گسترده اطلاعاتی داشتند که منجر به دستگیری چهار باند سرقت مسلحانه و خشن شد.

رئیس پلیس پایتخت اظهار داشت: تعدادی از سارقان سابقه‌دار، پس از آزادی از زندان در سطح شهر ری باندی تشکیل داده و اقدام به سرقت و اوراق کردن خودروهای ال نود می‌کردند که پس از دستگیری در ماه جاری تاکنون به ۲۰ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با اشاره به دستگیری باند سارقان گوشی، خاطرنشان کرد: این باند هفت نفره از اتباع یکی از کشورهای بیگانه به وسیله موتور سیکلت اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه کرده و گوشی‌ها را به خارج کشور انتقال می‌دادند.

رحیمی با اشاره به شناسایی باند ۶ نفره سارقان لوازم داخل خودرو، بیان داشت: این سارقان هر شب از بالغ بر ۱۰ دستگاه خودروی پارک شده سرقت می‌کردند.

وی با اشاره به دستگیری باند کلاهبرداری، گفت: سرکرده این باند که از سابقه‌داران معروف و به نام جعل و کلاهبرداری است، دارای بیش از ۱۵ سال حبس غیابی است و سوژه‌های خود را از مناطق مرفه‌نشین تهران مانند نیاوران انتخاب می‌کرد.
  انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : دستگیری
ارسال نظر

آخرین اخبار روز